تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۵۲۳۶۷
عمادی :

راهیابی ۱۰ ایده به رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

‌می‌متالز - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه از راهیابی ۱۰ ایده این دانشگاه به رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در خرداد ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش می متالز، جلیل عمادی با تشریح برنامه‌های انجام شده سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه اظهار کرد: بهترین رخداد سال ۱۴۰۰ ایده رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ و هزار شرکت فناور و خلاق با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه بوه که واحدهای دانشگاهی باید عزم جدی در شناساندن دانشگاه به حاکمیت، مردم و صنعت از طریق برنامه‌های عملیاتی و برگزاری چالش‌های فناوری، ایده‌ها و استارت‌آپ ویکند داشته باشند تا بتوانند رهیافتی برای مشکلات صنعت در کشور پیدا کنند.

وی افزود: دانشگاه از دیرباز نقش آموزش و پژوهش را به عهده داشته است به‌طوری‌که بزرگ‌ترین تحقیقات علمی در سطح جهانی و نیز در ایران از سوی این مراکز صورت گرفته، دانشگاه بهترین آزمایشگاه عملی برای تمرین مهارت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بوده که نمی‌توان در محیط‌های عملیاتی دیگر چنین مهارت‌هایی را کسب کرد و حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی گستره بسیار وسیعی دارد. درباره دانشجویان به جز موارد مستقیم آموزشی و پژوهشی، سایر امور آنان مربوط به این معاونت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه با بیان برجسته و تاپ‌ترین فعالیت این واحد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و دانشجویی در سال ۱۴۰۰ گفت: عضویت در کمیته دانشگاهیان کنگره ملی شهدای شهرستان مبارکه، برپایی تریبون آزاد ویژه انتخابات ریاست جمهوری در میدان انقلاب شهر مبارکه، برگزاری دوره آموزشی سوره مبارکه لقمان ویژه کارکنان و استادان در ماه مبارک رمضان، کسب رتبه توسط یکی از دانشجویان در رشته حفظ قرآن بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت، دیدار با خانواده دانشجوی شهید مدافع حرم احمد قاسمی با حضور رئیس نهاد نمایندگی استان و مسوولان دانشگاه و برپایی همایش بزرگداشت روز دانشجو با حضور نودانشجویان از جلمه فعالیت‌های دانشگاه در حوزه فرهنگی و دانشجویی سال گذشته بوده است.

عمادی حضور پرشور استادان و دانشجویان در بخش کتبی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت، دیدار با استادان و طلاب حوزه علمیه مبارکه در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ۲۷آذر، همایش تبیین مکتب حاج قاسم در سالگرد شهادت سردار دل‌ها، تجلیل از پنج نفر از دانشجویان و کارمندان خواهر برتر علمی و فرهنگی در همایش روز زن دانشگاه خوراسگان، برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع طرح صیانت از فضای مجازی و برگزاری نشست شوراهای امر به‌ معروف دانشگاه‌های شهرستان با حضور امام جمعه شهر مبارکه را از دیگر فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و دانشجویی برشمرد.

تاپ‌ترین فعالیت‌های واحد مبارکه در حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری

وی درباره برجسته و تاپ‌ترین فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری عنوان کرد: ایجاد سه دفتر در مرکز رشد دانشگاه در راستای شبکه‌سازی و توسعه اکوسیستم نوآوری منطقه مبارکه با ادارات و صنایع، ایجاد شتاب‌دهنده و آماده‌سازی مکان آن در دانشگاه، جذب پنج هسته پژوهشی در مرکز رشد دانشگاه، طراحی مجموعه رویدادهای فن‌یاب (فن‌یاب یک سال ۱۳۹۹ و فن‌یاب دو سال گذشته برگزار شد)، راه‌اندازی دفتر مشاوره و خدمات کارآفرینی دفتر کاریابی و دفتر مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی، برگزاری و پیگیری فن‌یاب سه در حوزه صنایع خلاق و خانگی و برگزاری فن‌یاب چهار در حوزه کلینیک سلامت و تغذیه ازجمله فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری در سال گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه اضافه کرد: آماده‌سازی تیم‌های برگزیده رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برای خرداد ۱۴۰۱ در تهران و ایجاد فضای کار اشتراکی و راه‌اندازی کافه کارآفرینی در دستور کار حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری این واحد دانشگاهی قرار گرفته است.

عمادی بیان کرد: مهر سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه موفق شد با توجه به تدابیر اندیشیده شده و برنامه‌ریزی مناسب در راستای جذب دانشجو و تعیین تکلیف دانشجویان بلاتکلیف قبلی، رتبه برتر را در میزان افزایش دانشجو در مقایسه با زمان مشابه سال قبل کسب کند. بر اساس گزارش‌های دریافتی از سامانه آموزشیار، حدود ۳۶ درصد افزایش در میزان دانشجویان ورودی جدید اتفاق افتاد که در مقایسه با کل مجموعه استان اصفهان، عدد مناسبی را نشان می‌دهد. با ایجاد دفتر در شهر بهارستان سعی شد برای جذب دانشجو در ناحیه جنوب اصفهان اقدام شود که نتیجه مناسبی را پی داشت. سال گذشته اتفاق مهم دیگری که در حوزه آموزش افتاد، جذب دانشجو از طریق طرح ناحیه بندی بود.

وی با یادآوری برگزاری رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در خرداد ۱۴۰۱ مطرح کرد: در رابطه با این رویداد، سال ۹۹ یک رویداد توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در حوزه آهن و فولاد برگزار شد و سال ۱۴۰۰ به فراخور بحث رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی فن‌یاب ۲ را اجرا کردیم. مجموعه فن‌یاب رویدادی است با این شاخصه که بتواند مشکلاتی که رویدادهای مشابه مانند ایده شو یا استارت‌آپ ویکند دارد را حل کند. معمولاً در رویدادهای ایده شو به علت کمبود وقت صاحب ایده در فرصت کوتاه ایده خود را بیان می‌کند و نتیجه‌ای از آن نمی‌گیرد و نتیجه مشخص که ایده به یک محصول یا خدمت منجر شود را نمی‌گیرد؛ بنابراین در فن‌یاب تلاش شده تا همه این شکاف‌ها که در رویدادهای مشابه وجود دارد، کمتر دیده شود و سعی بر این داریم که این فرآیند را بومی کرده و در سطح ملی مطرح کنیم.

راهیابی ۱۰ ایده به مرحله نهایی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه ادامه داد: فن‌یاب ۲ در قالب سه رویداد چالش فناوری سوم اسفند ۱۴۰۰ و رویداد استارت‌آپ ویکند و ایده آرا در پنجم و ششم اسفند برگزار شد. در رویداد چالش فناوری با توجه به چالش‌هایی که از صنایع مختلف آهنی و فولادی کشور گرفته شده بود هفت طرح انتخاب و مورد بررسی ارزیابان قرار گرفت. درباره استارت‌آپ ویکند اسفند ۱۴۰۰ کارگاه‌های توانمندسازی در ارتباط با ۱۵ ایده انتخاب‌شده برگزار و در نهایت گروه‌ها به ارائه ایده‌های خود پرداختند و در مجموع ۱۰ ایده انتخاب و به مرحله نهایی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی که خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شوند، راه یافتند.

عمادی توضیح داد: اعضای هیات علمی مجرب، کارکنان سخت‌کوش و صبور، تنوع رشته‌های تحصیلی مورد نیاز صنعت و آموزش و پرورش و داخل شهر بودن دانشگاه و در نهایت مشغول به تحصیل بودن دانشجویان مستعد و شاخص کشور که ازلحاظ شاخص و سرانه اعضای هیئت علمی وضعیت خوبی داریم و نزدیک به شاخص برنامه چهارم یعنی یک به ۲۵ هستیم ازجمله برجسته‌ترین مزیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه است.

وی تشریح کرد: سیستم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه، سیستمی جوان بوده و جوان بودن سیستم باعث شده ساختارها از انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردار باشند و این امر تعامل با بخش‌های مختلف دانشگاه را تا حد زیادی تسهیل کرده است. برای نمونه بسیاری از پیگیری‌ها و تعاملات قبل از اینکه بخواهد از طریق روند اتوماسیون اداری و مکاتبات به جریان بیفتند از طریق مذاکره حضوری، استارت می‌خورد و این سرعت کارها را تا حد قابل قبولی بالا می‌برد. مسلماً هرچه تجربه تیم مدیریتی دانشگاه بالاتر می‌رود، تصمیم‌ها پخته‌تر خواهد شد و امیدوارم دانشگاه این انعطاف‌پذیری و پویایی سیستمی خود را کماکان حفظ کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه افزود: اگر مجموعه‌ای عملکرد و برآیند مثبتی دارد، همه اجزا و عوامل آن مجموعه در حصول این نتیجه نقش دارند و مشخص کردن یک جزء یا یک فرد از آن کار راحتی نیست؛ اما مسعود گودرزی که قبلاً در سمت‌های مختلفی در این واحد دانشگاهی فعالیت داشته‌ و اکنون به سمت معاون دانشجویی و فرهنگی منصوب شده، پیگیری‌های بی‌وقفه‌ای برای حل مسائل و مشکلات دانشگاه حتی امور مربوط به حوزه دانشجویی داشته‌ است.

منبع: خبرگزاری آنا

عناوین برگزیده