تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۴۵۳۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور مدیران صنعت فولاد در دانشگاه:

بررسی زمینه‌های مختلف همکاری دانشگاه آزاد اصفهان و صنایع فولاد مبارکه/ایجاد اولین بانک اطلاعات و کتابخانه مغزه‌نگاری

‌می‌متالز - با حضور مسوولان و کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و مدیران ارشد مجتمع فولاد مبارکه، زمینه‌های مختلف توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و طرح پویش بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، با حضور مسوولان و کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و مدیران ارشد مجتمع فولاد مبارکه، زمینه‌های مختلف توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و طرح پویش بررسی شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: برگزاری این نشست، فتح بابی شد برای تسریع در عملیاتی کردن زمینه‌های همکاری میان دانشگاه و صنعت فولاد که این تعاملات می‌تواند افق روشنی در آینده علمی، تحقیقاتی و اقتصادی صنعت و دانشگاه ترسیم نماید.

پیام نجفی بیان کرد: در این جلسه در خصوص مسائلی همچون اجرای طرح پویش و اشتغال دانشجویان، معرفی دانشجویان بورسیه رشته معدن جهت کارورزی به معاونت معدنی فولاد مبارکه، کاربردی نمودن کلیه دوره‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین آمادگی کلیه مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برای همکاری‌های فی‌مابین بحث و تبادل نظر شد.

وی با ابراز خرسندی از استقبال این مجتمع عظیم صنعتی و تولیدی در زمینه تعامل با دانشگاه و انجام حمایت‌های مالی و لجستیکی تصریح کرد: طبق توافقات حاصله در این نشست، شروع طرح بزرگ همکاری پژوهشی برون دانشگاهی در زمینه اکتشاف و مطالعات زمین شناسی در قالب ایجاد بانک اطلاعات و کتابخانه مغزه‌نگاریبا همکاری دو سویه و برای اولین بار در ایران و با حضور کارشناسان معدن و زمین شناسی دانشگاه آزاد استان و فولاد مبارکه بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

علیرضا رضایی مدیر بخش اکتشاف فولاد مبارکه اظهار کرد: مجتمع فولاد مبارکه، آمادگی خود در خصوص حمایت‌های مالی و معنوی از تاسیس رشته‌های دانشگاهی و تخصصی مطابق با نیاز‌های شرکت فولاد مبارکه در زمینه اکتشاف، معدن‌کاری و فرآوری مواد معدنی را اعلام می‌دارد.

وی با اعلام استقبال مدیران این مجتمع تولیدی از این تعاملات افزود: گسترش همکاری‌های پژوهشی مشترک میان شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند برای آینده کشور عزیزمان مفید بوده و در خصوص حل مشکلات پژوهشی و تحقیقاتی مجتمع و اشتغال دانشجویان و عملیاتی کردن و حضور اعضای هیات علمی در بخش صنعت و تولید بسیار موثر است.

در پایان، هیات اعزامی کارخانه فولاد مبارکه از آزمایشگاه‌های تجزیه شیمیایی، مطالعات کانی شناسی و پتروگرافی دانشگاه و همچنین از محل در نظر گرفته شده برای اجرای طرح جدید پژوهشی آمادگی و مغزه نگاری بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده