به گزارش میمتالز، این نشست هم اندیشی به منظور همفکری و تبادل نظر در جهت هم افزایی در زنجیره آهن و فولاد در حوزه روابط عمومی و در راستای هماهنگی بیشتر برای برگزاری موثر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران تشکیل شد.
شایان ذکر است سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار میشود و شرکتهای بزرگ معدنی، فولادی و تأمین کنندگان مطرح زنجیره فولاد در آن مشارکت دارند.
در ابتدای این نشست هم اندیشی، نادر سلیمانی عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ضمن خیر مقدم به مدیران روابط عمومی حاضر در این جلسه به تأثیرگذاری این رویداد تخصصی اشاره کرد و گفت: ارزبری ۳۵۰ دلاری صنعت فولاد در دهه ۶۰ در حال حاضر به ۸۰ دلار رسیده است که نتیجه نگاه ملی و فراگیر در حوزه بومی سازی و توسعه تکنولوژی است.
عضو هیات مدیره انجمن فولاد در ادامه خاطرنشان کرد: تولید یک میلیون تنی فولاد در اول انقلاب هم اکنون به بیش از ۳۰ میلیون رسیده و لذا فولاد و صنایع معدنی جزو افتخارات صنعتی شدن کشور است و مدیران معدنی و فولادی در طول دهههای اخیر نشان داده اند که فرای جریانات سیاسی به توسعه و صنعتی شدن کشور فکر میکنند.
وی در ادامه با بیان اینکه حرکت هر واحد معدنی و فولادی در نهضت بومی سازی برجسته بوده، اظهار داشت: جشنواره ملی فولاد با کمک شرکتهای معدنی و فولادی و حمایت وزارت صمت و سایر نهادهای حاکمیتی به عملیاتی کردن «نهضت بومی سازی» پرداخت و موفق شد در طول تحریمهای فزاینده ترامپ جلوی تعطیل شدن خطوط کارخانجات معدنی و فولادی را بگیرد و همزمان دانش فنی و تکنولوژیکی روز دنیا را نیز دنبال کند. وی افزود: هم اکنون نیز نباید چالشهایی همانند برق و گاز جلوی توسعه این صنایع را سد کند.
به گفته این مدیر فولادی، نهضت بومی سازی که از اولین جشنواره ملی فولاد در سال ۱۳۹۷ قوت گرفت، موفق شد طی سه سال اخیر ارزبری ۱۲۰ دلاری فولاد را به ۸۰ دلار برساند و این موفقیت با همکاری و جدیت شرکتهای معدنی و فولادی و جلب همکاری قطعه سازان و شرکتهای دانش بنیان و حمایت از تأمین کنندگان داخلی محقق شده است.
حسین زاده قشمی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت «صمت» با حضور در این جلسه به صورت متمرکز درباره جشنواره ملی فولاد صحبت کرد و گفت: جشنواره ملی فولاد با توجه به سابقه درخشان آن، فرصتی بی نظیر برای انعکاس اخبار مثبت از صنعت فولاد است. وی اضافه کرد: در جشنواره فولاد، چند اکوسیستم میتواند فعال شود و این رویداد فرصتی برای تبیین و شکل گیری اکوسیستم فناوری در زنجیره فولاد است. به گفته مدیر روابط عمومی وزارت صمت، اکوسیستم فناوری و نوآوری در زنجیره آهن و فولاد که بر اساس زنجیره ارزش فولاد طراحی شده است از نکته قوت این جشنواره ملی است.
وی خاطرنشان کرد: ایران قوی با صنعت فولاد گره خورده و توسعه صنعت فولاد جزو افتخارات انقلاب اسلامی است و لذا باید کنشگرهای اجتماعی و اقتصادی را با مزیتهای این صنعت برای کشور بهتر آشنا کنیم تا به لایههای تأثیرگذار اجتماعی دست پیدا کنیم. وی همچنین به ارائه راهکارهایی برای اجرای این استراتژی پرداخت و تداوم جلسات کمیته روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد برای تحقق این اهداف را خواستار شد.
در ادامه بهادر احرامیان، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تأکید بر اهمیت کار روابط عمومیها در صنعت آهن و فولاد به موضوع جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره ملی فولاد در دوره تحریمهای دوره ترامپ به کمک فولاد رسید و موفق شد با دستاورهایی که داشت، فولاد و صنایع معدنی کشور را در اوج نگه دارد به گونهای که این صنعت نه تنها به زمین نخورد بلکه موفق به صادرات، ارزآوری و افزایش تولید شد، اما متاسفانه هم اکنون هجمههای زیادی که ناشی از نفوذ صنعت ستیزی ارزیابی میشود، در حوزههای مختلف علیه این صنعت رخ میدهد و مشکل آب، برق، گاز و ... را منتسب به این صنعت میکنند در حالی که صنعت فولاد ایران هم اکنون یک صنعت جهانی و افتخار کشور است.
در این نشست هم اندیشی، مباحثی در خصوص هماهنگی هر چه بهتر برای برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد مطرح شد و با مشارکت و همفکری مدیران روابط عمومی شرکتهای معدنی و فولادی ادامه یافت.
محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان به برنامههای موثر فولاد مبارکه در حوزه شناسایی تأمین کنندگان و سایر اقدامات در حوزه توسعه بومی سازی، نوآوری و فناوری و تحول دیجیتال اشاره کرد.
حسن طالبی مدیر روابط عمومی معدنی و صنعتی چادرملو نیز با بیان اینکه جشنواره ماحصل زیادی برای شرکتهای معدنی و فولادی داشته، اظهار داشت: شرکت چادرملو در دور قبلی جشنواره ملی، موفق به شناسایی ۲۵۰ تولیدکننده داخلی و ۱۹ میلیون صرفه جویی ارزی شد.
شهرام بقراط مدیر روابط عمومی فولاد خراسان و امیررضا سرقینی مدیر روابط عمومی هلدینگ کاوه پارس به لزوم حمایت حداکثری وزارت صمت از این رویداد پرداختند و تأکید کردند که صنایع فولاد به لایههای اجتماعی اتصال پیدا کرده است و نیازمند هماهنگی بیشتر در حوزه روابط عمومیها هستیم.
احمد جهانگیرپور مدیر روابط عمومی هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر هم بر رسالت وزارت صمت در ساماندهی یک فضای تخصصی برای نمایشگاه حوزه فولاد تأکید کرد.
رضا صفریان مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان، اکبر یاوری مدیر روابط عمومی گروه ملی فولاد ایران، سعید خفاجه قاسم آبادی مدیر روابط عمومی مجتمع اپال پارسیان سنگان و رامین خطیبی از مدیران روابط عمومی فولاد آلیاژی ایران نیز به راهکارهای اثربخشی جشنواره ملی فولاد پرداختند و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.
اسداله اسدی از مدیران روابط عمومی ذوب آهن اصفهان نیز به نقش این شرکت در حوزه بومی سازی و تولید ریل ملی اشاره کرد. در انتهای این نشست، علی یزدانی از مدیران روابط عمومی وزارت صمت نیز همکاری و حمایت این وزارتخانه برای برگزاری هرچه بهتر و موثرتر جشنوار ملی فولاد و آمادگی وزارت صمت برای میزبانی جلسه شورای سیاستگذاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را اعلام کرد.