تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۴۹۸۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل هلدینگ معدنی بنیاد تشریح کرد:

جزئیات احداث کارخانه ۲.۵ میلیون تُنی کنسانتره سنگ آهن به همت بنیاد مستضعفان/ از استفاده از بزرگترین سنگ‌شکن کشور تا ساخت پمپ‌های وارداتی در داخل کشور

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ معدنی بنیاد مستضعفان با اشاره به جزئیاتی از ویژگی‌های کارخانه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن گفت: سنگ شکن این کارخانه بزرگترین سنگ شکن کشور است و برخی از تجهیزات همچون پمپ‌ها برای نخستین بار در کشور ساخته شد.

به گزارش می‌متالز، هاشم نظام آبادی در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان با اشاره به ظرفیت تولید در این مجموعه اظهار کرد: این کارخانه در راستای تکمیل زنجیره تولید احداث شد و ظرفیت تولید آن معادل ۲.۵ میلیون تن در سال است.


مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس وابسته به بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این کارخانه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و در سطح قابل رقابت با نمونه‌های مشابه ساخته شده است گفت: این مجموعه توسط نیرو‌های داخلی طراحی و بخش عمده تجهیزات آن ساخته و اجرا شده است و برخی از این تجهیزات همچون پمپ‌ها برای نخستین بار در کشور ساخته شد و این تجهیزات با راندمان بسیار خوب در خدمت تولید قرار گرفتند.


وی با بیان اینکه سنگ شکن این کارخانه بزرگترین سنگ شکن کشور است که هر ساعت ۲۷۰۰ تن سنگ را دریافت می‌کند افزود: ما در راستای بی اثر کردن تحریم‌ها از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کردیم و حتی یک نیروی خارجی در راه اندازی این کارخانه دخالت نداشته است.


نظام آبادی با اشاره به اینکه در طراحی این کارخانه تلاش شد با استفاده از شیب زمین، مصرف انرژی به حداقل برسد ادامه داد: در احداث این کارخانه عظیم از نظر زیست محیطی تمام نکات مورد توجه قرار گرفته و این مجموعه هیچ تخریبی برای محیط زیست ندارد.


وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه عظیم طی ۳۰ ماه به اتمام رسید و امروز این مجموعه به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: تمام نیرو‌های این شرکت از ظرفیت‌های بومی منطقه‌ای هستند و این نیرو‌ها از طریق آزمون جذب می‌شوند و این روند، یک سیاست در بنیاد مستضعفان است و امروز ۱۸۶ نفر به طور مستقیم و ۱۸۶۰ نفر به طور غیر مستقیم بکار گرفته می‌شوند.

منبع: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده