تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۴۱۱۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان اعلام‌کرد:

ارزآوری ۵۹۳ میلیون دلاری بنیاد مستضعفان در سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با اشاره به ارزآوری ۵۹۳ میلیون دلاری گروه بنیاد برای کشور از محل صادرات از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، جزییاتی از فعالیت‌های اقتصادی بنیاد را در سال جاری تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد اتابک» با اشاره به جزئیاتی از فعالیت شرکت‌های بنیاد در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که شیوع کرونا از یک سو و همچنین قطعی برق صنایع از سوی دیگر تولید را در کشور دچار مشکل کرده بود، شاخص‌های تولید در شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان اضافه کرد: برهمین اساس میزان تولید از ابتدای امسال تا پایان آبان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷.۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طی این مدت میزان بهره وری در گروه بنیاد نیز ارتقاء داشته است، افزود: بیشترین سهم ارشد تولید بنیاد در میان هلدینگ‌های زیرمجموعه مربوط به هلدینگ انرژی با ۳ درصد، صنایع غذایی با ۱.۹ درصد و هلدینگ کاوه پارس با ۱.۳ درصد بوده است.

اتابک با اعلام رشد صادرات و ارزآوری ۵۹۳ میلیون دلاری برای کشور در این مدت، گفت: طی این مدت صادرات محصولات گروه بنیاد به نسبت ۸ ماهه سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته و میزان صادرات در این مدت، از برنامه در نظر گرفته به میزان قابل توجهی پیشی گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت، هلدینگ‌های کاوه پارس با ۶۹ درصد، انرژی گستر ۱۶ درصد و پایاسامان با ۷ درصد در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، بیشترین سهم از صادرات گروه بنیاد را داشته اند.

به گفته معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، در ۸ ماهه امسال ۴۵ محصول صادراتی به بیش از ۴۲ کشور در ۴ قاره آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه صادر شده است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجرت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده