تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۴۵۳۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مجلس:

احداث کارخانه فولاد در گناوه اشتغال‌زایی بالایی دارد

‌می‌متالز - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث کارخانه فولاد در شهرستان گناوه نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال این منطقه خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، عبدالکریم جمیری روز دوشنبه افزود: سرمایه گذاری با هدف اشتغال پایدار و ماندگار توسط بخش خصوصی در سطح استان بخصوص شمال یکی از برنامه ریزی‌های صورت گرفته بوده است که در این راستا یکی از نیرو‌های بومی آمادگی خود را برای راه اندازی تولید خط فولاد در شهرستان گناوه اعلام کرد.

وی اظهارداشت: برای راه اندازی این کارخانه با تلاش دولت قبل مقدمات کار فراهم شد و در دولت سیزدهم ادامه آن پیگیری و در این زمینه با وزیر صمت، جهت بالابردن توان و ظرفیت این مجموعه مذاکرات و مکاتبه لازم صورت گرفته است.

وی گفت: مقدمات راه اندازی این کارخانه در سطح استان بوشهر با مکاتباتی که صورت گرفت فراهم شد و در این ارتباط مجوز‌های لازم صادر، مکان یابی و زمین آن تامین و برای سرعت بخشی کارگروه اقدام استان نیز تشکیل شده است.

جمیری افزود: سرمایه گذاری که جهت این پروژه آمادگی خود را اعلام کرده، یک میزان ظرفیت مجوز برای تولید دارد که در پی ارتقای افزایش آن است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: سرمایه گذاری صورت گرفته می‌تواند در آن سطحی که مورد نظر سرمایه‌گذار بومی است، ۱۲۰۰ نفر اشتغال با حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد کند.

وی گفت: سرمایه گذار هیچ مانعی برای اجرای پروژه ندارد و هم اینک عملیات اجرایی را در مکانی که پیش بینی شده، شروع کرده است.

جمیری با بیان اینکه انتظار و توقع همکاری مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط شهرستان در اجرای این پروژه را دارم، اضافه کرد: نهایت همکاری را با سرمایه گذار پروژه کارخانه فولاد در گناوه بکار خواهم بست تا از این صنعت در کنار دریا استفاده خوبی برده شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و شغل عمده مردم آن به علت نبود کارخانجات و صنایع به دریا وابسته است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

عناوین برگزیده