تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۴۵۳۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حمایت مالی بانک سامان صورت گرفت

بازآفرینی تولید و اشتغال در ذوب آهن سپهر شرق

‌می‌متالز - با حمایت بانک سامان، شرکت گسترش خدمات آتیه‌اندیشان سپهر شرق که در سال ۹۴ دچار مشکلات فراوانی بود، توانست بر مشکلات اجرایی و مالی فائق آید و دوباره وارد فرآیند تولید و اشتغال‌زایی شود. گسترش خدمات آتیه‌اندیشان سپهر شرق، شرکت خصوصی پیشگام در تولید انواع شمش‌های فولادی است که در زمینی به مساحت حدود ۴۰هکتار در سال ۸۸ در شهرک صنعتی خضرلو واقع در شهرستان عجب‌شیر احداث شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن گسترش خدمات آتیه‌اندیشان سپهر شرق در خصوص آخرین وضعیت این شرکت گفت: شرکت گسترش خدمات آتیه‌اندیشان سپهر شرق از ابتدای سال ۹۵ پس از تحویل گرفتن کارخانه ذوب‌آهن سپهر شرق از سوی بانک سامان فعالیت خود را آغاز کرد. کارخانه ذوب‌آهن سپهر شرق، ۶ست کوره ذوب القایی دارد که در حال حاضر ۵ست از این کوره‌ها آماده به کار و تولید است.

علیرضا فتحیان افزود: در گذشته و پیش از در اختیار گرفتن مجموعه توسط بانک سامان، وضعیت کارخانه به‌شدت نامناسب بود و با مشکلات مختلفی مثل حقوق معوق کارکنان و همچنین مشکل در تامین مواد اولیه مواجه بوده و این تنها بخشی از مشکلات شرکت در آن زمان بود. همچنین متاسفانه در آن زمان تمام ظرفیت کارخانه به کار گرفته نشده بود و کارخانه با کمترین ظرفیت ممکن کار می‌کرد.

وی با بیان اینکه پس از تحویل گرفتن این کارخانه از سوی بانک سامان، مشکلات به‌تدریج رفع شد، یادآوری کرد: با تزریق نقدینگی از سوی بانک سامان، بخشی از بدهی‌های گذشته مثل حقوق معوق کارکنان تسویه شد و همین اتفاق باعث شد شرکت وارد فرآیند تولید شود و موضوع تولید به‌رغم تمامی ریسک‌های موجود، در مجموعه سپهر شرق در اولویت اصلی قرار گرفت. فتحیان با تاکید بر اینکه با این اتفاق در سال ۹۷ پس از تغییر مدیریتی و تغییر روش‌های کاری، توانستیم کار تامین و فروش را در اختیار بگیریم و با روش تقدم در تامین و فروش محصول توانستیم مشکلات موجود را پشت سر بگذاریم، یکی دیگر از راهکار‌هایی را که باعث موفقیت شرکت شد استفاده از آهن‌اسفنجی برای تولید محصولات عنوان کرد و افزود: این اتفاق از آن جهت دارای اهمیت است که استفاده از آهن‌اسفنجی در کوره‌های القایی نیازمند دانش و تکنولوژی خاصی است که در شرکت توانستیم این تکنولوژی را در اختیار بگیریم و این دانش را به کارکنان خود منتقل کنیم و امروز امکان استفاده از آهن‌اسفنجی به میزان ۶۰درصد را در تولیدات خود داریم. مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن گسترش خدمات آتیه‌اندیشان سپهر شرق، با بیان اینکه اینک به دنبال توسعه تولید و بهینه کردن فرآیند‌های تولیدی و ایجاد اشتغال بیشتر در سطح استان هستیم، خاطرنشان کرد: ما با جلب نظر ذی‌نفعان خود یعنی تامین‌کنندگان، کارکنان شرکت، مشتریان، سهامداران و سرمایه‌گذاران، توانستیم شرکت را به موفقیت برسانیم و امیدواریم با حمایت سهامداران و همچنین توسعه‌هایی که در شرکت انجام می‌شود، در آینده شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش مجموعه باشیم.

به گفته وی، در کنار بحث فروش داخل و همچنین تمایل زیاد مشتریان برای خرید محصولات، در اواسط سال ۹۸ نیز موضوع صادرات در شرکت کلید خورد و برای نخستین بار با یکی از بازار‌های هدف در چین وارد مذاکره شدیم و توانستیم نخستین محموله صادراتی خود را به آنجا صادر کنیم که این فرآیند همچنان ادامه دارد.

فتحیان خاطرنشان کرد: به این ترتیب با برآورد قیمت جهانی محصول، توانستیم حجم قابل‌توجهی صادرات در بیش از دوسال گذشته داشته باشیم و خوشبختانه ارزآوری خوبی برای کشور انجام دهیم. مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن گسترش خدمات آتیه‌اندیشان سپهر شرق با اعلام اینکه درمجموع ۴۳۰نفر به‌صورت مستقیم با شرکت قرارداد دارند و حدود ۸۰نفر هم به‌صورت پیمانکاری با شرکت کار می‌کنند، افزود: این حجم از کارآفرینی با توجه به بضاعت و شرایط منطقه باعث افتخار و غرور است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده