تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۴۵۰۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

از سرگرفته شدن عملیات اجرایی کارخانه ذوب آهن ملکان

‌می‌متالز - نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی کارخانه ذوب آهن این شهرستان از سرگرفته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، موسوی افزود: متوقف ماندن ۱۶ ساله کارخانه ذوب آهن ملکان تاسف بار است، اما خوشبختانه چندین جلسه با سهامداران تشکیل شد و با تخصیص ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات عملیات اجرایی این کارخانه به زودی از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: کارخانه ذوب‌آهن شهرستان ملکان به عنوان بزرگترین طرح بخش خصوصی شمال غرب کشور در بخش اقتصادی و تولیدی پس از ۱۶ سال از آغاز کلنگ‌زنی نیمه تمام‌مانده و به حال خود رها شده است.

موسوی همچنین از مسکن مهر ملکان به عنوان منطقه محروم این شهرستان یاد کرد و گفت: با تشکیل جلساتی با مسوولان شرکت آب و فاضلاب استان و خرید تجهیزات مورد نظر با ۱۵ میلیارد تومان، مشکل آب‌های سطحی این شهرک نیز به زودی رفع خواهد شد.

عملیات اجرایی کارخانه ذوب آهن ملکان به عنوان طرح ملی با مشارکت بخش خصوصی در شمال غرب، تابستان سال ۱۳۸۵ در مراسمی با حضور مسوولان کشوری و استانی در زمینی به وسعت ۹۱ هکتار آغاز شد، اما از آن تاریخ تاکنون عملیات اجرایی آن به طور لاک پشتی پیش رفته و طی این سال‌ها چندین بار به علل مختلف متوقف شده است.

تغییر کاربری اراضی و معارض داشتن زمین‌های کارخانه، مشکلات مالی و عدم حمایت بانک‌ها و نبود پیگیری‌های لازم از سوی مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی باعث توقف این طرح در ۱۶ سال گذشته شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده