تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۵۶۷۶۲
استاندار هرمزگان

رشته‌های مرتبط با نفت و صنایع فولادی در هرمزگان راه‌اندازی شود

‌می‌متالز - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه این استان قطب نخست پالایش نفت و قطب اول تولید فولاد کشور گفت: رشته‌های مرتبط با نفت و صنایع فولادی موجود یکی از اولویت‌های مهم آموزشی استان است.

به گزارش می‌متالز، مهدی دوستی عصر دوشنبه در آیین معرفی و تودیع رییس دانشگاه هرمزگان که با حضور وزیر علوم و تحقیقات وفن آوری برگزار شد، افزود: با توجه به طرح‌های مهم توسعه بخش نفت و همچنین طرح‌های فولادی در حال اجرا در هرمزگان، راه اندازی رشته‌های مرتبط با نفت، متالوژی و مرتبط با فلزات یک ضرورت مهم است.

وی با قدردانی از اقدام‌های تحولی وزیر علوم در خصوص اهمیت دادن به آموزش‌های تخصصی و اندیشیدن تدابیر لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها، درخواست‌های خود را خطاب به ایشان در قالب پنج محور مهم ارائه کرد.
استاندار با اشاره به گستره پهناور جغرافیایی هرمزگان، خواستار توسعه مراکز آموزشی و افزایش واحد‌های دانشگاهی شد و اظهارداشت: طرح توسعه سواحل مکران به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب (مدظله) نیازمند تربیت نیرو و کادرسازی است که برای تحقق آن مرکز آموزش عالی میناب باید به عنوان پشتوانه طرح توسعه مکران به دانشگاه تبدیل شود و یا دانشگاهی جدید برای کادرسازی و کمک به ظرفیت‌های منطقه احداث شود.

دوستی، به ظرفیت حوزه دریایی هرمزگان نیز اشاره و تصریح کرد: هرمزگان می‌تواند قطب علوم و فنون دریایی باشد، اما ورود به این حوزه نیازمند تربیت نیروی ماهر است که تاسیس دانشگاه علوم و فنون دریایی بسیار راهگشا خواهد بود.

ارتقای زیرساخت‌های آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان و تعمیر، نوسازی و احداث خوابگاه‌های دانشجویی،۲ درخواست دیگر استاندار هرمزگان از وزیر علوم بود.

در این مراسم از زحمت‌های «علی اکبر شیخی فینی»، رییس سابق دانشگاه هرمزگان تجلیل و «محمد صادقی» به عنوان رییس جدید این دانشگاه معرفی شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده