تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۲:۰۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۴۵۷۹۲
در وبیناری دانشجویی بررسی می‌شود:

جایگاه دانشجویان در توسعه فناوری مجتمع فولاد مبارکه

‌می‌متالز - انجمن علمی مهندسی مواد دانشگاه علم و صنعت، وبینار «جایگاه دانشجویان در توسعه فناوری مجتمع فولاد مبارکه» را برگزار می‌کند.

به گزارش می‌متالز، با توجه به اینکه که کشور ایران از لحاظ ذخایر معدنی یکی از غنی‌ترین کشور‌های دنیا است و به نسبت جمعیت دارای سهم افزون‌تری از منابع خدادادی است، اما عدم وجود چشم‌انداز و برنامه‌ریزی مدون در امر اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن باعث شده است تا آنگونه که باید از منابع طبیعی خدادادی به خوبی بهره نگیریم. ایران از لحاظ ذخایر معدنی از کشور‌های برتر است، از یک سو ذخایر معدنی ما بالغ بر ۵۷ میلیارد تن است و از سوی دیگر ۶۴ نوع ماده معدنی در کشور یافت می‌شود؛ این سرمایه و پتانسیل هنگفتی است که باید با برنامه‌ریزی آن را مدیریت کرد. در گذشته کمتر به بخش معدن توجه می‌شد. این بخش جزء مظلوم و مغفول اقتصاد کشور است، اما در سال‌های اخیر توجه خوبی به این بخش شده است. بومی‌سازی قطعات و تجهیزات از جنبه‌های مختلفی از جمله خودکفایی، توانمندسازی صنایع داخلی، کاهش هزینه‌های ارزی، قابلیت بهینه‌سازی و بازطراحی تجهیزات و قطعات، تسریع در فرایند خرید و سهولت دسترسی به خدمات پس از فروش، حائز اهمیت است.

"نگاهی به مجتمع فولاد مبارکه"، "چشم انداز معادن و توسعه آن در کشور"، "مسیر شغلی دانشجویان جهت ورود به صنایع کشور در حوزه معادن و مواد پیشرفته" و "ظرفیت‌های مهم و اساسی کشور جهت ورود به حوزه معادن" از جمله موضوعاتی است که در این وبینار به آن‌ها پرداخته می‌شود.

این برنامه با ارائه دکتر علی یراقی ـ مشاور امور معادن مجتمع فولاد مبارکه، روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه، ساعت ۱۷، به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به لینک https://rooydadestan.ir/?p=۳۵۸۲۹ مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده