تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۶۲۲۰۴

شورای عالی صنایع دریایی با شورای عالی توسعه سواحل مکران ادغام می‌شود

‌می‌متالز - معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پیگیری سازمان اداری و استخدامی، گفت: شورا‌های با موضوع یکسان در حوزه دریایی با همدیگر ادغام می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، حسن بیک‌محمدلو یادآور شد: شورای عالی صنایع دریایی، شورای عالی اقیانوس شناسی، شورای عالی توسعه سواحل مکران و دیگر کارگروه‌های تخصصی و بخشی با توجه به پیگیری اخیر سازمان اداری و استخدامی درباره ادغام شورا‌های با موضوع یکسان، باید با هدایت متمرکز به طور هماهنگ عمل کنند.

‎وی با بیان"هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای حسن انجام وظایف مرتبط با امور دریایی در جهت تحقق سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده مسئله بسیار مهمی است، افزود: امر پیشرفت مقوله دریا پایه در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه نیز مورد توجه بوده که لازم است احکام مناسبی برای اجرایی سازی آن طراحی و پیشنهاد شود.

‎وی با اشاره به مواد ۶۵ و ۶۸ قانون احکام دائمی کشور تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریایی کشور تداخلات ساختاری مناطق آزاد و سازمان توسعه سواحل مکران نیز باید در افق الگوی متناسب برای کشور، مدیریت شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: بر این اساس توجه دولت به ایجاد یک شورای عالی و تنظیم روابط دستگاه‌های اجرایی اقدامی ضروری است و بدون شک دستیابی به این الگو در تعامل با نهاد دانشگاه، بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی قابل دستیابی است.

وی تاکید کرد: سازمان بنادر آماده کسب نظر متخصصین دانشگاهی و بخش خصوصی در این زمینه است و مسیر دریافت نظر و طراحی الگوی مشارکت مردمی در راستای پیشرفت به ویژه استان‌های ساحلی، نشانه بارز حکمرانی مردمی در بخش دریایی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده