تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۴۲۰
کد خبر: ۲۳۷۵۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

دانشگاه آزاد بناب در زمینه ارتقای صنعت فولاد نقش آفرینی کند

‌می‌متالز - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بناب در زمینه صنعت فولاد، ظرفیت‌های ممتازی دارد و دانشگاه آزاد می‌تواند با پروژه‌های پژوهشی، به ارتقای این امتیاز کمک کند.

به گزارش می‌متالز، عزیز جوان پور ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد بناب اظهار داشت: دانشگاه آزاد بناب نهادی مردمی بوده که به همت و پیگیری مردم و معتمدین شهرستان تشکیل یافته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش کشور تحول عظیمی را ایجاد کرده و اکنون جزو ۱۶ کشور جهان در زمینه پژوهشی و تولیدات پژوهشی هستیم، آماری که چشم گیر بوده و سهم دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این تولیدات کم نبوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد باید دانشگاهی کارآفرین و نقش‌آفرین باشد و برای رسیدن به این هدف مقرر شده است برای هر واحد از دانشگاه‌های آزاد، ماموریتی تعیین شود تا ظرفیت‌های منطقه‌ای خود را شناسایی کرده و در زمینه پتانسیل‌های آن محیط، پژوهش به عمل آورد و نتایج پژوهشی را به عرصه صنعت تقدیم کند.

جوان پور ابراز کرد: این طرح در دانشگاه آزاد تبریز اجرایی شده و در زمینه کفش و صنعت چرم، پژوهش‌های صورت گرفته است تا کمک حال و ارتقا بخش ظرفیت تولید محصولات چرمی تبریز باشد؛ این در حالی است که بناب نیز در زمینه صنعت فولاد، ظرفیت‌های ممتازی دارد و دانشگاه آزاد می‌تواند با پروژه‌های پژوهشی، به ارتقای این امتیاز کمک کند.

شهریار فتحی نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۲۰ درصد از جمعیت شهرستان بناب را دانشجویان دانشگاه‌های این شهرستان تشکیل می‌دادند اظهار داشت: متاسفانه امروزه جمعیت دانشجویی شهرستان کاهش یافته که این مساله یک مشکل کشوری است.

فرماندار بناب با بیان اینکه کاهش جمعیت دانشجویان شهرستان مسائل مشکلاتی را برای دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه آزاد بناب در پی داشته است گفت: این دانشگاه در سال‌های نه چندان دور به عنوان قطب علمی در سطح استان مطرح بود و نخبگان بزرگی را در خود پرورش داده است که منشا خدمات ارزنده بوده اند و وظیفه ما در حال حاضر حمایت از این نخبگانی است که دین خود را نسبت به توسعه علم در شهرستان ادا نموده اند.

فتحی با اشاره به خدمات ارزنده رضوی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بناب گفت: ایشان شبانه روز برای حل مشکلات دانشگاه تلاش کردند که بنده شاهد این موضوع بودم.

فرماندار شهرستان بناب اضافه کرد: برای حل مشکلات باید به دنبال راه حل‌های اساسی باشیم چراکه در غیر این صورت تغییر در مدیریت‌ها صرفا پاک کردن صورت مسئله خواهد بود و مشکلات به قوت خود باقی می‌مانند.

سید فضل الله رضوی پور نیز در این مراسم اظهار داشت:خود را ملزم به خدمت به دانشگاه آزاد واحد اسلامی می‌دانم و در مدت زمان گذشته یکی از پیچیده‌ترین و بحرانی‌ترین ایام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب را سپری کردیم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد اسلامی بناب افزود: در این مدت توانستیم بخش اعظمی از مشکلات این واحد را تا حد امکان حل کنیم که این را مرهون تلاش‌های تک به تک همکاران حوزه‌های مختلف این دانشگاه می‌دانیم.

وی با اشاره به تسویه بدهی ۳ میلیارد تومانی این دانشگاه به بانک ملی گفت: در کنار این اقدام، توانستیم بدهی‌های معوقه به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم تا مشکلی برای بیمه کارمندان وجود نداشته باشد.

رضوی پور در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده طی ۱۴ ماه حضور خود در دانشگاه آزاد واحد اسلامی بناب ابراز کرد: در این مدت زمان اقدامات از نظیر اخذ مجوز تاسیس راه اندازی سرای نوآوری فولاد، مجوز تاسیس آزمایشگاه مرکزی بتن و مصالح، آزمایشگاه ژنتیک، تصویب ۸ رشته تحصیلی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه علمی بود.

رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد اسلامی بناب با بیان اینکه در این مدت زمان توانستیم درآمدزایی خوبی از ساختمان‌های بلااستفاده و زمین‌های بایر داشته باشیم، گفت: با توجه به کاهش دانشجو که در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه وجود دارند دانشگاه می‌بایست درآمد‌های جانبی خود را بیشتر می‌کرد که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد.

در این مراسم از خدمات سید فضل الله رضوی پور رئیس سابق دانشگاه آزاد بناب تجلیل و عباس قلی پور قدیم به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب معرفی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده