تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۳۶۵۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان برگزار شد

جلسه کارگروه معدن سازمان بسیج مهندسین صنعت سمنان

می متالز - در این جلسه که با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان برگزار شد تعداد واحد های معدنی فعال استان حدود 500 معدن و تعداد واحدهای معدنی غیر فعال حدود 116 معدن عنوان گردید.
جلسه کارگروه معدن سازمان بسیج مهندسین صنعت سمنان

به گزارش می متالز، در آغاز این جلسه مهندس برهانی شناسنامه وضعیتی معادن را معرفی نموده و بیان داشت که  این فرم ها تهیه شده از ارزیابی ریسک ها می باشد. وی تعداد واحد های معدنی فعال استان سمنان را حدود 500 و تعداد واحدهای معدنی غیر فعال استان را حدود 116 اعلام نمود. مهندس برهانی ضمن درخواست برگزاری دوره های آموزشی جهت افراد عارضه یاب گفت: عارضه یابی باید به نحو صحیح انجام شود تا وضعیت دقیق صنایع و معادن مشخص گردد. برهانی افزود: فقط معادنی که مواد معدنی آن در این بازه زمانی قابلیت فروش ندارد را  نمی توان نجات داد.

در ادامه جلسه مهندس عزیز الدین در رابطه با شناسنامه وضعیتی معادن توضیحاتی ارائه کرد و درخواست بیان مواردی که در آن ذکر نشده است را داشت. مهندس عزیز الدین گفت: ما با جامعه آماری ای سر و کار داریم که مشخصات دقیقی ندارند و جمع آوری اطلاعات و پایش از آنها سخت است لذا برگزاری جلسه ای تخصصی برای تشکیل ساز و کار این امر ضروری است. همچنین ایشان مشکلات پایش بخش معدن را حاکی از نبودن قوانین صحیح در ادارات مربوطه دانست.

مهندس نظری پیشنهاد دادند که گروه های ذینفع شناسایی و به این طرح دعوت شوند. ایشان بر این باور است که در آغاز باید چشم انداز و اهدف و ماموریت به طور دقیق مشخص شود و پس از آن برنامه اجرایی کامل و جامع نوشته شود. سپس بعد مراحل ذکر شده  باید جذب و آموزش افراد را انجام دهیم.

در پایان جناب مهندس رحیمیان مسوول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان سمنان فرم عارضه یابی صنعت را شرح داد و اظهار داشت: این فرم ترکیبی از سه فرم عارضه یابی اداره صمت، شرکت شهرک های صنعتی و بسیج مهندسین صنعت است که در کلینیک صنعت تهیه شده است.

رحیمیان پیشنهاد داد که اگر فرم معدن نیز نیاز به اصلاح دارد، موارد پیشنهادی و درخواستی را به کلینیک صنعت ارجاع دهند تا اصلاحات لازم صورت پذیرد.

عناوین برگزیده