به گزارش می متالز، شرکت حکمت در سال 1347 با بهرهگیری از کمترین امکانات و با هدف عالی در یک کارگاه شروع به ساخت درب و پنجره آلومینیوم نمود و پس از انجام پروژههای کوچک و بزرگ و سرویسدهی مناسب به موفقیتهای بزرگی نائل گردید.
مجموعه حکمت در سال 1347 توسط آقای حاج علیاکبر اصغری (پدر برادران اصغری) بهشکل یک کارگاه ساخت درب و پنجره آلومینیوم تأسیس و در سال 1360 اولین طرح اختصاصی خود را به انجام رسانید.
در سال 1378 در جهت توسعة تولیدات و بالابردن ظرفیت تولید خود مبادرت به خرید و تجهیز کارخانه با پیشرفتهترین ماشینآلات اروپایی و امکانات ابزاری فوقالعاده دقیق در شهر بومهن کرده و همچنین واحد خدمات پس از فروش خود را نیز در همان سال راهاندازی نمود.
بـا تـوجـه بـه تـجربـه و حسـاسیـت مـوجـود در زمـینـة کـیفیـت پـروفیـل آلومینیوم، در سـال 1396 خـط تـولیـد و رنـگ پـروفیـل آلومینیوم را نیـز در دستـورکـار خـود قـرار داد.
درباره انواع محصولات و خدمات خود بهصورت جداگانه و بهتفصیل توضیح دهید.
سبد محصولات مجموعة حکمت از سال 1360 که اولین طرح اختصاصی خود را به انجام رسانیده تا به امروز بسیار گسترده شده و تاکنون تولیدات اختصاصی این شرکت به بیش از سی سیستم ارتقا پیدا کرده است.
با توجه به تولید پروفیل آلومینیوم از سال 1396 و نـصب خـط رنـگ الکتـرو اسـتاتیـک و همچنین واحـد دکـورال (طـرح چـوب) درواقع تولیدات مجموعه حکمت دیگر محدود به تـولیـد انواع در و پنجرة آلومینیوم و UPVC نیست و انواع پروفیل آلومینیوم اختصاصی نرمال و ترمالبریک، لولایی و کشویی، انواع سیستمهای لیفت و اسلاید، لنگة مخفی، نمای کرتینوال، فیسکپ، نیمکپ، یو چنل و خدمات رنگ نیز به تولیدات این مجموعه اضافه شده است.
علیرغم درخواستهای بسیار و مکرر برای پروفیل حکمت، تا به امروز برنامهای برای فروش پروفیل حکمت نداشتهایم و صرفاً تولیدات کارخانه بهمنظور استفاده در تولیدات در و پنجره حکمت بوده است و این موضوع درحال بررسی و سیاستگذاری است.
این شرکت با پیشینه حدود نیمقرن تجربه در صنعت تولید در و پنجرة آلومینیوم و پس از آن UPVC همواره یادآور نظم، نوآوری، زیبایی، دقت عمل و از همه مهمتر کیفیت بوده است.
در طی این مدت، تلاش این شرکت بر آن بوده است که نقایص موجود در صنعت آلومینیوم را سامان بخشد و تا حد امکان سیستمی را ارائه نماید که عاری از هرگونه نقص باشد.
بدینترتیب براساس اصول زیبایی و هوابندی، آببندی، درزبندی و استحکام لازم سیستمهایی را طراحی نموده و در قالب رنگهای متنوع در بالاترین کیفیت و متد روز دنیا دراختیار صاحبنظران و مجریان محترم ساختمان قرار داده است.
در حوزة کیفیت، سه عنصر کلیدی داریم که اگر این سه عنصر بهطور کامل در فرآیند تولیدی یا ارائه خدمت بهکار گرفته نشود، قطعاً محصول نهایی باکیفیت نخواهد بود. این سه عنصرعبارتند از نیروی انسانی، سیستم (روند تولید) و محصول.
در هیچ زمانی، کیفیت تصادفی بدست نمیآید، ما نمیتوانیم با ارائه یک سیستم یا با ایجاد یک فرآیند در سازمان یا نصب تجهیزات مدرن، یک محصول باکیفیت را تولید کنیم بلکه این تجهیزات و امکانات را باید نیروی انسانی باکیفیت در سازمان بکار گیرد و نتیجة تلاش هوشمندانه و عالمانه این نیروهاست که میتواند یک محصول باکیفیت باشد یا ارائه یک خدمات باکیفیت باشد.
در اکثر مجموعهها در اقصی نقاط جهان به بحث سیستم و محصول توجه زیادی شده است ولی ما در مجموعة حکمت، هر سه عنصر را بهطور کامل در تولید محصول باکیفیت دخیل میدانیم و سعی در بهروز نگهداشتن دانش نیروی انسانی، سیستم و محصولات داشتهایم.
رکود غیر تورمی بازار مسکن در فاصلة سالهای ۹۲ تا نیمة نخست سال ۹۶ سبب شده بود تا ارزشافزودة این بخش در پایینترین سطح نسبت به سایر بازارها بهخصوص سود سپردههای بانکی قرار بگیرد. همزمان با کاهش سود سپردهها در انتهای نیمة نخست سال گذشته، بسیاری از کارشناسان پیشبینی میکردند که نقدینگی موجود در بانکها بهسمت بازارهای زودبازده مانند ارز، سکه و سهام و در مرحلة بعدی بازار مسکن بهعنوان بازار دیربازدهتر از این بازارها سرازیر شود.
با افزایش شدید و بیش از 60 درصدی قیمت مسکن در مرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته و همچنین افزایش بیسابقة نرخ ارز و تأثیرات آن بر بازار و همچنین رکود فصلی بازار مسکن بهدلیل کاهش تمایل مردم به جابهجایی در فصول پاییز و زمستان، بیم آن میرود که رکود تورمی همچنان ادامه داشته باشد. چراکه تورم عمومی که موجب افزایش قیمت تمامشدة ساختوساز و بهتبع صنعت در و پنجره نیز درگیر این وضعیت خواهد بود.
از مهمترین مشکلات فعالان صنف در و پنجره عدم وجود استاندارها و نظارتهای لازم و کافی از لحاظ کیفی برروی تولیدات و همچنین بحث قیمتگذاری در بحث فروش است.
متأسفانه برخی همکاران از نبود نظارت درست و دقیق مراجع ذیصلاح بر تولید، کیفیت، قیمت و نحوة فروش و بهخصوص عدم آگاهی خریداران، سوءاستفاده نموده و اقداماتی انجام میدهند که درنهایت منتج به، بیاعتمادی خریداران به کل فعالان صنف در و پنجره خواهد شد.
بهعنوان مثال میتوان به عدم استفاده از مواد درجه یک در تولیدات، یراقآلات و شیشههای نامناسب و درنهایت فروش پنجره با حداکثر قیمت غیرمعقول و یا حداقل قیمت نامعقول و حتی در برخی موارد کمتر از قیمت تمامشده اشاره نمود.
بهنظر بنده با بیشترشدن نظارتها و وضع قوانین سختگیرانه برای تولیدات، قیمتگذاری و فروش تا زمانیکه همکاران خودشان را مقید به رعایت اخلاق و انصاف در معامله ندانند و فقط به فروش به هر قیمتی بیاندیشند، فایدهای نخواهد داشت.
شما چه تلاشی برای آموزش پرسنل و نیروی فنی مجموعهتان انجام دادهاید؟
پیوند مستحکمی بین میزان آموزش نیروی کار و بهرهوری آنها در فرآیند تولید وجود دارد. این آموزش است که یک نیروی کار متخصص را متخصص، ماهر و بهروز نگه میدارد. شواهد موجود در بیشتر کشورهای صنعتی، مؤید این حقیقت است که بین سرمایهگذاریآموزشی نیروی انسانی و رشد اقتصادی، ارتباط قوی وجود دارد. بدینلحاظ، امروزه بیشتر جوامع درحال توسعه، مبالغ هنگفتی را در این بخش سرمایهگذاری میکنند. در مجموعه حکمت نیز میزان منابعی که در بخش آموزش هزینه میگردد از رشد روزافزونی برخوردار است و ما همیشه در بهکارگیری نیروهای متخصص، جوان و باتجربه اهتمام ورزیدهایم.
بلی، خبرهای خوشی در راه است.
مجموعه حکمت از سال 1387 در جهت رفاه حال مشتریان، واحد خدمات پس از فروش خود را راه اندازی و کارت گارانتی دراختیار خریداران محترم قرار میدهد تا بتوانند یکسال از خدمات رایگان و 10 سال از خدمات پس از فروش این شرکت درکمترین زمان ممکن بهرهمند شوند.
اتحادیهها بهطورکلی و به زبان ساده، تشکلی است از خوشنامها و باسابقههای یک صنف میباشند که همگی دور یک میز جمع میشوند و در راستای بهبود صنف خود همفکری و تلاش می نمایند.
درصورتیکه این اتفاق رخ دهد و اهالی فن و دلسوزان هر صنف دور هم جمع شوند، میتوانند موارد زیر را به انجام برسانند:
اﺗﺤﺎد و ﯾﮑﭙﺎرﭼﮕﯽ ﺑﯿﻦ اﻋﻀﺎ
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺟﻬﺖ اﯾﺠﺎد اﻧﺴﺠﺎم
اﺗﺨﺎذ ﺟﻬﺖﮔﯿﺮیﻫﺎی ﮐﺎری و ﺗﺨﺼﺼﯽ و ﺗﺪوﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی راﻫﺒﺮدی و ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺟﻬﺖ تحقق اﻫﺪاف
ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻣﻮاﻧﻊ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﮔﺴﺘﺮش ﻓﻌﺎﻟﯿﺘهای اﻗﺘﺼﺎدی، ﺗﺠﺎری و ﮐﻤﮏ ﺑﻪ رﻓﻊ آنها
جلوگیری از رقابت مخرب بین اعضای صنف
ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺑﻬﺒﻮد ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات
اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎورهای و اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ به مجموعه
اﻧﺘﻘﺎل و اﻧﻌﮑﺎس نظرات صنف حرفه خود به دولت و مسئولین
کمک به رشد اقتصادی و صادراتی صنف
ﻓﺮاﻫﻢآوردن ﺷﺮاﯾﻂ ﺣﻀﻮر در روﯾﺪادﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﯽ داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ
ﮐﻤﮏ ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﻓﻌﺎﻟﯿﺘهای ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ
شناخت بازارهای هدف
ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی ﺗﺠﺎری
برگزاری نمایشگاهها بهعنوان فرصتی برای رویارویی بازارها، کسبوکارها، شرکتها و دیدگاههای مختلف است؛ در اینباره نمایشگاههای تخصصی میتوانند بهعنوان فرصتی در جهت شکلگیری دیدگاههای مختلف و تبادلنظر بهخصوص در سطح بینالمللی باشد. درواقع نمایشگاهها در این سطح بهدنبال یافتن زبانی مشترک و از همه مهمتر فرصتی برای بازاریابی و پیداکردن و خلق فرصتهای جدید هستند. از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاههای تخصصی میتوان تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی و گسترش مبادلات تجاری، ایجاد زمینة مساعد برای معرفی آخرین پدیدههای صنعتی، ایجاد تسهیلات لازم در جهت رشد بخشهای مختلف اقتصادی ازطریق همکاریهای ملی و بینالمللی، ایجاد زمینة مساعد برای نمایش پتانسیل صنعت در و پنجره جهت رشد و توسعة صادرات اینگونه کالاها را نام برد.
تولید در کشور ایران را میتوان به دویدن در سنگلاخ تشبیه نمود چراکه دغدغهها کم نیستند و هرروز با اتفاقات ناخوشایندی در عرصة صنعت و تولید مواجه میشویم.
بنده عدم حمایت از سوی دولت، نوسانات شدید ارز، عرضه نامناسب مواد اولیه و گرانی را از عمدهترین این چالشها میدانم که برهمزنندة رقابت سالم است و همچنین رکود بازار مسکن که تأثیرات منفی بههمراه دارد.