به گزارش می متالز، خلیلاله کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: احداث خطوط قطار شهری طبق زمانبندی پیش میرود؛ ادامه خط دو همانطور که وعده داده بودیم در تیرماه آماده بهرهبرداری شد. در الندشت ایستگاه پیشبینی نشده بود بلکه طرحی شبیه میدان شهدا قرار بود احداث شود، اما بهدلیل شرایط اقتصادی منصرف شدیم و در نقشهها تغییراتی ایجاد کردیم تا همان ایستگاه را ایجاد کنیم که تا پایان مهر یا آبانماه افتتاح میشود.
او تصریح کرد: خط چهار قطارشهری از خواجه ربیع شروع میشود و به شهرک شهیدرجایی ختم میشود، بعد از اتمام خط چهار تقریبا خطوط مصوب مترو را به پایان رساندهایم.
معاون حمل و نقل شهردار مشهد گفت: ۶۰ واگن در خط یک قطار شهری کم داریم، در مکاتبات صورت گرفته معاون اول رئیس جمهور موافقت خود را با خرید واگن برای خط یک اعلام کرد، تردد خبرنگاران در حوزه طرح ترافیک را پیگیری میکنیم.
کاظمی افزود: خودروهای سنگین و نیمهسنگین حق تردد در هر ساعت و هر نقطه شهر را ندارند. باید تخلیه بار مغازهها و تردد خودروهای سنگین دارای محدودیت زمانی باشند. از اواسط ماه آینده سه منطقه سبز و زرد و قرمز برای محدودیتهای زمانی طراحی میشود.
او تصریح کرد: پارکینگ غیرهمسطح آزادی سال گذشته کلنگزنی شد و به دلیل معارضاتی که در این پروژه پیش آمد کمی از برنامه عقب افتاد. برنامه زمانبندی دو ساله و افتتاح در تیرماه ۹۹ بود به دلیل معارضات تاخیر پروژه حدود ۸-۷ ماه بود که به ۴-۳ ماه کاهش دادیم و طرح تا مهر یا آبان ۹۹ افتتاح میشود.
معاون شهردار مشهد گفت: در سطح شهر با کمبود اتوبوس و متوسط عمر بالای آنها روبهرو هستیم. بهدلیل تحریمها برای تامین اتوبوس مشکلات زیادی داریم. البته برای تامین مینیبوس مشکلی نداریم. صد دستگاه مینیبوس تا اواخر شهریور به خطوط ما اضافه میشود.
کاظمی افزود: امسال نخستین سالی است که از اوراق مشارکت برای سیستم اتوبوسرانی ۲۰۰ میلیارد تامین اعتبار شده است و قصد تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را داریم.
او ادامه داد: امسال، برای برطرف کردن آبگرفتگیها بودجه جدیدی در نظر گرفته شد تا ۱۵۹ نقطه از ۲۵۹ نقطه بحرانی تا پایان امسال رفع مشکل شود و بقیه نقاط نیز سال بعد بهبود مییابد.