به گزارش می متالز، حامد مظاهریان، معاون برنامهریزی شهرداری تهران یکی از اقدامات مهم در دفاتر خدمات الکترونیک شهر را تسهیل در فرآیند صدور پروانه ساختمانی دانست و گفت: بانک جهانی یکی از شاخصهای مهم رتبهبندی کشورها را موضوع صدور پروانههای ساختمانی دانسته؛ بهطوریکه در سه شاخص زمان، تعداد مراحل و کیفیت صدور پروانه ساختمانی را ملاک قرار داده و کشورها را براساس آن رتبهبندی کرده است.
وی با اشاره به اینکه کشور ما به لحاظ آماری وضعیت خوبی در حوزه زمان صدور پروانه ساختمانی ندارد، گفت: وقتی چنین شاخصی در ارائه خدمات به شهروندان، تا این اندازه برای کشورهای توسعهیافته مهم است، پس ما نیز باید به این شاخص توجه و برای بهبود آن تلاش کنیم.
مظاهریان با اشاره به اینکه ۱۷۳ فرآیند برای صدور پروانه ساختمانی باید انجام شود، ادامه داد: بسیاری از این فرآیندها به صورت سیستمی و سریع قابل انجام است و از این جهت، لازم است تا مطالعات ضروری انجام و در یک همکاری بین بخشی، این فرآیندها اصلاح شود.
معاون شهردار تهران کیفیت ارائه خدمات به شهروندان در دفاتر خدمات الکترونیک شهر را موضوع مهمی دانست و گفت: عمده شهروندانی که به دفاتر مراجعه میکنند درخواستهای مهمی از مدیریت شهری دارند و از این جهت، میتوان آنها را شهروندانی موثر دانست که باید به خواستههایشان توجه و تلاش کرد تا بهترین خدمات در کمترین زمان به آنها ارائه شود.
پیش از این شهردار تهران فرآیند صدور پروانه ساختمانی را به لحاظ طولانی و پیچیده بودن آن به «ماروپله» تشبیه کرده و وعده داده بود تا زمان و مراحل صدور جواز ساختوساز را کاهش دهد.