تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۵۱۴۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه مذاکرات ایران و فرانسه در کاخ الیزه

می متالز - کاخ الیزه اعلام کرد: امانوئل مکرون با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
برنامه مذاکرات ایران و فرانسه در کاخ الیزه

به گزارش می متالز، کاخ الیزه اعلام کرد: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه امروز با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.دیدار مکرون و ظریف یک روز پیش از آغاز نشست سه روزه رهبران گروه هفت (G۷) در  فرانسه انجام می‌شود. در همین حال محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در نشست خبری هم تاکید کرده ما همیشه آماده گفت‌وگو با طرف‌های برجام هستیم. به گفته وی به دنبال مذاکرات تلفنی چند هفته گذشته روسای جمهور ایران و فرانسه به پاریس می‌روم. در همین حال ظریف اعلام کرد: پیشنهادهایی از سوی رئیس جمهور فرانسه داریم. از طرف روحانی مامورم که به پاریس بروم و درباره پیشنهادات مکرون گفتگو کنم. در حال حاضر زمینه‌های مشترکی وجود دارد ولی لازم است گفت‌وگوی بیشتری در این زمینه انجام شود.

جزئیات جدید المانیتور از دلیل انصراف ترامپ از حمله به ایران المانیتور به نقل از منابع دیپلماتیک فاش کرده ارسال پیام‌هایی از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی ترامپ را در لحظه آخر از حمله به سه نقطه در ایران، بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی منصرف کرده است. ریاض، تل‌آویو و ابوظبی در آن پیام‌ها از «پاسخ قدرتمند» ایران به حمله نسبتا جزئی آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند. در همین رابطه وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه اش به کنگره این کشور ضمن تجدیدنظر درباره ارزیابی‌اش از پایبندی ایران به توافقنامه های بین المللی کنترل تسلیحات هسته‌ای، اذعان کرد، تهران توافقنامه منع اشاعه هسته ای(ان پی تی) را نقض نکرده است.

کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین اعلام کرد در تاریخ ۱۶ سپتامبر ( ۲۵ شهریور) سران ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا گرد هم می‌آیند تا درباره تحولات اخیر سوریه و تداوم مسیر رسیدن به راهکار سیاسی پایان دادن به بحران این کشور گفت‌وگو کنند.

عناوین برگزیده