به گزارش می متالز، عزیز قنواتی، مدیرعامل مجتمع فولاد آتیه خلیجفارس در ارتباط با محصولات تولیدی این مجتمع اظهار کرد: میلگرد تولیدی مجتمع فولاد آتیه خلیجفارس به صورت آجدار به شکل آج دوکی، جناقی از سایز ۸ تا ۴۰ مطابق آییننامه استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲ (تجدید نظر دوم سال ۹۲)، ASTM A۶۱۵ ایالاتمتحده امریکا و BS ۴۴۴۹ انگلستان به بازار داخل و خارج عرضه میگردد.
قنواتی گفت: این مجتمع فولاد با بهرهگیری از نیروهای متخصص و با تجربه و اهمیت دادن به بهبود مستمر کیفیت، موفق به تولید محصولی کیفی شده، که دارای ویژگی استحکام بالا و وزن مناسب است.
وی افزود: این مجتمع با استفاده از مواد اولیه مرغوب (شمشهای درجه یک ۵SP و GR۶۰) و انجام کنترل کیفی در چهار سکوی کاری انبارشمش، قفسههای نورد، آزمایشگاه و انبار محصول این امکان را فراهم آورده تا محصولات با کیفیت مطلوب به مصرفکننده ارائه گردد.
این مدیر فولادی گفت: «اشتغال پایدار» و «تولید بومی» به عنوان دو مؤلفه اساسی و مورد نیاز اقتصاد ملی و جامعه جوان و چشمانتظار در جنوب کشور است.
قنواتی با اشاره به آمار بیکاری در جنوب کشور گفت: برحسب آمارهای رسمی، اهواز از دارندگان بالاترین نرخهای بیکاری است و نیاز به اقدامات و طرحهای اشتغال آفرین، ضرورتی کتمان نشدنی برای آن است. یکی از اهداف مهم مجتمع فولاد آتیه خلیجفارس استفاده از ظرفیت بومی در تأمین نیروی کار این مجتمع است. درحالحاضر تمامی نیروهای شاخص در این مجتمع اکنون بومی هستند و در طرحهای توسعهای نیز اولویت اول بهکارگیری نیروهای بومی است.
مدیرعامل مجتمع فولاد آتیه خلیجفارس افزود: از ابتدای شکلگیری ایده تأسیس مجتمع تا تأمین سرمایه اولیه، خرید و ساخت بیش از ۹۰% از تجهیزات مورد نیاز، متکی به توان و محصولات داخلی بوده و ساخت و مونتاژ و نصب کلیه تجهیزات و ماشینآلات نیز بهدست متخصصین و کارگران داخلی، انجام شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهید یک هدف بزرگ را در سکانداری آتیه فولاد خلیجفارس عنوان کنید، چه موضوعی را مد نظر قرار میدهید، گفت: رونق تولید با رویکرد صادرات محور مهمترین هدف من در فولاد آتیه خلیجفارس است.
قنواتی گفت: مجتمع فولاد آتیه خلیجفارس بهعنوان نخستین واحد تولید فولاد در شهرکهای صنعتی، پیشگام و الگویی برای ترغیب سایر سرمایهگذاران در رونق بیشازپیش شهرکهای صنعتی احداث شد. از جمله مزیتهای این مجتمع فولادی را میتوان اینگونه برشمارد:
قنواتی در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیک مجتمع فولاد آتیه خلیجفارس گفت: فاصله مجتمع ما تا مراکز تأمین مواد اولیه تا فولاد خوزستان تنها ۳ تا ۴ کیلومتر است.
وی با اشاره به موضوع صادرات گفت: هدف ما توسعه صادرات است. بهترین بازار هدف برای محصولات ما درحالحاضر عراق است و قرار گرفتن در جنوب کشور به لحاظ صادراتی مزیت بسیار خوب استراتژیک را برای صادرات رقم زده است.
قنواتی گفت: ۹۰ درصد طراحی، ساخت، نصب این کارخانه کاملاً ایرانی است اما محصولات آن کالای ایرانی و قابل رقابت یک کارخانه اروپایی است. یک تیم فنی از بهترین مدیران فولادی کشور در این کارخانه جمع شده که فعالیتهای این مجتمع فولادی را توسعه میدهند.
مدیرعامل مجتمع فولاد آتیه خلیجفارس با اشاره به طرحهای توسعهای فولاد آتیه خلیجفارس گفت: طرحهای تولید ورق نورد تیرآهن، فولادسازی، الکترود گرافیتی ازجمله طرحهای توسعهای شرکت آتیه فولاد خلیجفارس است.
این مدیر فولادی گفت: در بسیاری از شرکتهای فولادی الکترود گرافیتی در قالب یک طرح است اما در شرکت ما موافقتها و مکاتبهها برای تولید آن انجام شده است.
وی با بیان این که رویکرد مجتمع ما بیشتر صادرات محور است گفت: تاکنون ۹۰ درصد محصول فولاد آتیه خلیجفارس به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، صادر شده است.
مدیرعامل مجتمع فولاد آتیه خلیجفارس با بیان این موضوع که درحالحاضر سه واحد عراقی از فولاد آتیه خلیجفارس نمایندگی دارد و محصولات را میفروشد، گفت: درحالحاضر یک تفاهمنامه با کشور عراق در حال امضاست که بر اساس آن یک شرکت تجاری ایرانی و عراقی در عراق ثبت میکند که بر اساس آن مجتمع فولادی ما در شهر بغداد یک نمایندگی دایر میکند و فعالیتهای ما در جنوب و شمال عراق را پوشش دهد.