تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۵۱۵۹۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد
فعالان صنعتی از دغدغه‌های خود در آستانه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان می‌گویند

بروکراسی، دست‌وپاگیرتر از تحریم

می متالز - تا۱۰روز دیگر یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان برگزار می‌شود.
بروکراسی، دست‌وپاگیرتر از تحریم

به گزارش می متالز، زمان برپایی این نمایشگاه ۱۰ تا ۱۳شهریور و برگزارکننده آن شرکت رستاک‌پادویژن است. این نمایشگاه علاوه بر اینکه تجدید دیداری برای فعالان حوزه معدن و متالورژی کشور و صنایع مرتبط با آنها به شمار می‌آید، فرصتی برای ارائه دستاوردهای جدید این شرکت‌هاست. در گفت‌وگو با ۲شرکت غرفه‌دار در این رویداد از دستاوردهای آنها و کم وکیف فعالیت‌شان در ایران به ویژه در شرایط تحریم پرسیده ایم که در ادامه می خوانید.

 

بروکراسی اداری دست و پاگیر

ایمان شمایلی، مدیرعامل شرکت بازرگانی فنی مهندسی کلینیک برق بین‌الملل است. او درباره این شرکت توضیح داد: کلینیک برق بین‌الملل، تامین‌کننده قطعات الکتریکی صنعتی به‌وسیله واردات است و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است.
وی افزود: مشتریان ما در صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد فعال هستند و در همین زمینه، شرکت‌های ذوب، نورد و تولیدکننده‌های لوله و پروفیل فولادی از صنایع معدنی مرتبط با ما به شمار می‌آیند. گروه فنی مهندسی کلینیک برق قادر است نیازهای مختلف فولادی‌ها را به قطعات الکتریکی کوره‌های القایی تامین کند. در واقع ما تامین‌کننده اقلام نیمه‌هادی‌ها از جمله تریستورها و آی‌جی‌بی‌تی‌ها و دیودها، شلنگ آبگرد کوره القایی و برد الکترونیک کوره القایی هستیم.
شمایلی ادامه داد: عرضه کوره‌های القایی ذوب، فورج، سختکاری و بریزینگ و تامین قطعات ویژه کوره القایی از جمله کویل‌های ذوب، فورج، سختکاری، ترانسفورماتور برق ورودی کوره‌ها، خازن‌های اف.ام، اقلام برق قدرت و الکترونیک قدرت، میکا آزبست، پروفیل‌های مسی در مقاطع مختلف، شلنگهای نسوز ویژه آب و برق، سیستم خنک‌کننده، انجام مشاوره و نظارت بر نصب و راه‌اندازی شبکه‌های ایرانی و خارجی از توانمندی‌های ما در صنعت فولاد است.
این کارشناس ادامه داد: نیمه‌هادی‌ها، مجموع محصولات وارداتی ما را تشکیل می‌دهند و در میان این محصولات، کریستورها که در کوره‌های القایی به عنوان قلب دستگاه مصرف می‌شوند و کار اصلی را در ذوب فولاد انجام می‌دهند و همچنین آی‌جی‌بی‌تی‌هایی که در کانورترها مصرف می‌شوند، بیشترین کاربرد را برای شرکت‌های فولادی دارند.
او همچنین گفت: در نهایت تلاش ما این است که قطعات موردنیاز صنعت فولاد و سایر صنایع را تامین کنیم. با این حال در زمینه واردات علاوه بر مشکلاتی که به دلیل تحریم‌ها وجود دارد، بروکراسی اداری در داخل کشور از سوی دیگر آزاردهنده است. در واقع بروکراسی اداری حتی از تحریم هم دست و پاگیرتر است. تغییر پیوسته و روزبه‌روز قوانین واردات، کار را برای ما بسیار سخت می‌کند، در حالی که صنایع کشور به آنها نیاز اساسی دارند.

 

رونمایی از دو محصول جدید

سروش پرچمی، مدیر بازرگانی شرکت مهندسی پرچمداران صنعت سپاهان درباره این شرکت توضیح داد: پرچمداران صنعت سپاهان از سال ۱۳۸۹خورشیدی فعالیت خود را شروع کردند. این شرکت با هدف بومی‌سازی و طراحی و ساخت قطعات مسی وارداتی، فعالیت می‌کند؛ اقلامی که در کوره‌بلندها و کوره‌های قوس الکتریکی کاربرد دارد.
وی ادامه داد: ما پیش‌تر این قطعات را به‌وسیله مهندسی معکوس تولید می‌کردیم اما درحال‌حاضر امکان طراحی آنها را نیز در اختیار داریم. در واقع با مهندسی و طراحی داخلی، اقدام به تولید قطعات و در راستای این هدف، مقالات علمی را تولید و از اقلام تولیدی استفاده می‌کنیم.
پرچمی افزود: از جمله قطعاتی که به صورت انحصاری تولید می‌کنیم، قطعات فرم هوایی، فریلانس‌های مسی دمش اکسیژن، پانل‌ها و اسلب‌های مسی دیواره‌های کوره‌بلند و کوره‌های قوس الکتریکی، عایق‌های مسی الکترونیکی و قالب‌های ریخته‌گری هستند.
وی افزود: در ۲سال گذشته در سمپوزیوم‌های فولاد کیش و تهران حضور داشتیم و این نخستین دوره است که در نمایشگاه فولاد و متالورژی حضور پیدا می‌کنیم. در واقع تولیدکننده انحصاری به شمار می‌آییم و رقیبان چندانی نداریم، مشتریان ما نیز شرکت‌های مشخص فولادی هستند؛ از این رو با ما آشنایی دارند در نتیجه با هدف حفظ برند در نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنیم.
پرچمی در ادامه خبر داد: قالب ریخته‌گری اسلب با طراحی شرکت و اسلب‌های ریخته‌گری، جایگزین پانل‌های آبگرد کوره قوس اقلامی هستند که در نمایشگاه پیش رو برای نخستین بار از سوی شرکت ما رونمایی می‌شوند.

عناوین برگزیده