به گزارش می متالز، محمد علیخانی با بیان اینکه مجتمعهای ایستگاهی از زمان مدیریت آقای هاشمی در مترو آغاز به کار کردهاند، گفت: این ایده الگوبرداری شده بود و تاثیر بسزای اقتصادی را به همراه داشت.
وی با بیان اینکه ایجاد و بهره برداری از این مجتمعهای ایستگاهی در آن دوره حدود ۲ هزار میلیارد تومان آورده مالی داشته است، افزود: به این منظور ایستگاههایی که قابلیت ایجاد مجتمعهای ایستگاهی در کنار آنها وجود داشت، شناسایی شد و اگر شخصی زمینی در کنار این ایستگاهها داشت با او وارد مذاکره میشدند یا با صدور مجوزهایی برای مترو آورده ایجاد میکردند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران هم از طریق مجوزی که برای زمینهای مذکور صادر میکرد به جای دریافت پول، آوردهای در اختیار مترو قرار میداد و سرمایهای برای مترو ایجاد میشد.
علیخانی با اشاره به انتقال شرکت مجتمعهای ایستگاهی به معاونت مالی و اقتصادی اضافه کرد: این انتقال باعث شد که عملا فعالیتهای این شرکت مسکوت شود و اگر سرمایهای وجود داشت فروخته شد و پولی در اختیار مترو قرار نگیرد.
وی با اشاره به مصوبه کمیسیون عمران و حمل نقل در شورای پنجم به منظور خارج شدن شرکت مجتمعهای ایستگاهی از معاونت مالی و اقتصادی گفت: در حال حاضر شرکت مجتمعهای ایستگاهی تحت نظر مترو فعالیت میکند و در این مدت روی پروژه و سرمایهگذاریهایی مطالعه شده و به زودی شاهد چند سرمایهگذاری در این بخش خواهیم بود.