تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۵۲۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دومین روز از هفته دولت اعلام شد:

30 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در صنایع بزرگ استان زنجان صورت گرفت

می متالز - 30 هزار و 667 میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در صنایع بزرگ استان زنجان صورت گرفته است.
30 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در صنایع بزرگ استان زنجان صورت گرفت

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام خبر فوق افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر در استان زنجان شاهد حضور بیش از پیش سرمایه گذاران خارجی در بخش های صنعتی بودیم.

ناصر فغفوری با بیان اینکه عمده سرمایه گذاران از کشور های ژاپن، آلمان، ترکیه و چین می باشد تصریح کرد: این سرمایه گذاران در زمینه های تولید فولاد، دخانیات، اسقاط خودرو، مواد شوینده و واگن در استان زنجان در حال فعالیت هستند.

فغفوری با اشاره به واحدهای بزرگ استان که با سرمایه گذاری خارجی در حال فعالیت هستند اظهار داشت: واحد جی تی آی پارسیان یکی از واحدهای صنعتی بزرگ استان می باشد که با 150 میلیون دلار سرمایه گذاری راه اندازی شده و هم اکنون توانسته 30 درصد از بازار داخل کشور را پوشش دهد.

وی یادآور شد: هم اکنون این مجموعه بدنبال افتتاح طرح توسعه و نیز راه اندازی خط فرآوری توتون می باشد که سرمایه گذاری پیش بینی شده برای آن بالغ بر یکهزار و 225 میلیارد ریال می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از راه اندازی پروژه عظیم البرز ناب آرش در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: این پروژه که به عنوان بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور به شمار می رود در زمینه تولید فولاد با ظرفیت یک میلیون تن فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال می باشد.

این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از پروژه های بزرگی که توسط سرمایه گذاران خارجی در استان با حضور معاون رئیس جمهور راه اندازی شد، واحد تولید مواد شوینده توسط شرکت پاک حیات می باشد که با سرمایه گذاری 30 میلیون دلار و اشتغالزایی 300 نفر به بهره برداری رسید.

فغفوری خاطر نشان ساخت: واحد فوکا صنعت، مجتمع آندیا فولاد، آهن و فولاد زنجان سهند و طرح معدنکاران پیشرو آسیا از دیگر پروژه هایی است که توسط سرمایه گذاران خارجی در استان راه اندازی شده است.

عناوین برگزیده