تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۵۲۱۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عملکرد این شرکت معدنی زیر ذره‌بین رفت:

افت پی‌درپی نرخ‌های فروش ادامه دارد

می متالز - در صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه سال مالی ۱۳۹۸، سود خالص شرکت معدنی املاح ایران ۴۰۵ میلیارد ریال بوده و به ازای هر سهم ۱۹۳۳ریال سود محقق کرد که نشان از رشد بیش از ۳۰۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده است.
افت پی‌درپی نرخ‌های فروش ادامه دارد

به گزارش می متالز به نقل از واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، همانگونه که در گزارش‌های اکثر شرکت‌های معدنی و فلزاتی نیز شاهد بودیم، افزایش نرخ‌های فروش از اصلی‌ترین دلایل افزایش چشمگیر سودآوری «شاملا» در عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی ۱۳۹۷ و همچنین در عملکرد سه ماهه ابتدای سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل بوده است.

در صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه سال مالی ۱۳۹۸، سود خالص شرکت معدنی املاح ایران ۴۰۵ میلیارد ریال بوده و به ازای هر سهم ۱۹۳۳ ریال سود محقق کرد که نشان از رشد بیش از ۳۰۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده است.

حال در عملکرد مرداد ماه خبر از تداوم افت نرخ فروش و مقدار فروش محصولاتش را دارد.

تولید و فروش پودر سولفات سدیم مهمترین و اصلی‌ترین محصول شرکت بوده که تغییر در نرخ و مقدار فروش این محصول کلیدی تاثیر مستقیم بر سودآوری شرکت دارد، شرکت معدنی املاح ایران از محل فروش محصولاتش در مرداد ماه ۱۸۴.۰۲۰ میلیون ریال درآمد داشته که ۸۶ درصد آن مربوط به پودر سولفات سدیم است.

عناوین برگزیده