به گزارش می متالز، علی رستمی، مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران در خصوص عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا گفت: برای اولین بار در خردادماه سال جاری، این شرکت به عرضه محصول سولفات سدیم در بورس کالا و در تابلوی فرعی و بعد از مدتی در تابلوی اصلی پرداخت.
وی به مزایای این امر اشاره کرد و افزود: مهمترین اصل در عرضه، شفافیت بوده و هدف ما آن است که فعالیتهای فروش، بازاریابی و فروش شفافتر شود ضمن آنکه در دومین هدف نیز باید اشاره داشت که قیمتگذاری واقعی و منصفانه باشد تا قیمتی که از تقابل عرضه و تقاضا تعیین شود و بهاصطلاح دستوری نباشد؛ دیدهشده، برخی محصولات بهصورت چانهزنی و مذاکرهای و بخشی نیز از طریق سهمیهای فروخته میشود که با ورود به بورس کالا قیمتگذاریها، شفاف اعلام میشود.
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران ادامه داد: سومین و مهمترین مزیت، معافیتهایی است که شرکت از آن برخوردار خواهد بود، با این اتفاق شرکت از امتیازهای معافیتی بهرهمندمی شود و به رونق بازارهای بورس کشور نیز کمک شایانی خواهد شد.
رستمی به میزان عرضه محصول سولفات سدیم اشاره کرد و گفت: این محصول با ۳۰ درصد در تابلوی فرعی عرضهشده و در حال حاضر در تابلوی اصلی قرار دارد که بهصورت دائمی و از شهریورماه صورت خواهدگرفت.
مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران در پایان به برنامههای آتی شرکت اشارهای داشت و عنوان کرد: علاوه بر حضور در بورس کالا، برنامه دیگر این شرکت توسعه صادرات به بازار سرمایه در کشور روسیه است؛ عرضه محصول نمک صنعتی و نمک خوراکی در شمار بالا جزو برنامههای این شرکت است. دلیل انتخاب این کشور، بازاری با نرخ مصرف بالا و قیمتی مطلوبتر نسبت به سایر بخشهای منطقه است.