به گزارش می متالز، محمد رضا انواری اظهار داشت: در شرایط کنونی نوع کار روابط عمومی ها سخت تر و پیچیده تر از گذشته شده و با توجه به گستره فعالیت ها، انتظارات بسیار زیادی در این حوزه شکل گرفته است.
او با اشاره به تعدادی از سر فصل های کاری حوزه روابط عمومی، گفت: اولین موضوع مهم در حوزه فعالیت روابط عمومی ها توجه به افکار عمومی است، امروز هدایت افکار عمومی به واسطه ظهور و بروز برخی رسانه های نوین نسبت به گذشته دچار تغییرات بنیادین شده و شاهدیم که تحریک پذیری، تاثیر پذیری و اغوای افکار عمومی تبدیل به چالش های جدیدی در روابط اجتماعی عصر حاضر شده است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: روابط عمومی ها نیازمند تعریفی نوین از نوع واکنش نسبت به اتفاقات و اخبار پیرامونی هستند و باید در شرایط بحرانی هدایت درست و منطقی افکار عمومی را بر عهده بگیرند و با وجود موانع موجود با بهره گیری از همه ابزارها و فرصت ها، نتیجه لازم را می توانند کسب کنند.
انواری تاکید کرد: در فرآیند اقناعی افکار عمومی، اطلاع رسانی به هنگام بسیار مهم بوده و در همین راستا توجه به انتظارات، نیاز ها و نقش روابط عمومی به عنوان بخش پاسخگو از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
او توجه به رسانه ها را یکی دیگر از عناوین کاری مهم در حوزه روابط عمومی اعلام کرد و گفت: امروز با حجم گسترده ای از فعالیت انواع رسانه ها اعم از رسانه های رسمی و غیررسمی مواجهیم که نوع تعامل با آن ها و بهره گیری از ظرفیت های موجود دارای اهمیت فراوانی است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت انعکاس به موقع موضوعات و اخبار پیش از شکل گیری برخی تحلیل های ناصواب را کاملا مهم توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها شناسایی دقیق اخبار و اطلاعات حوزه کاری خود و انعکاس به هنگام آنهاست.
انواری با اشاره به اهمیت وافر پاسخگویی نسبت به موضوعات مطروحه، اظهار داشت: هر روابط عمومی باید خود را برای پاسخگویی مستمر نسبت به موضوعات مطرح شده از سوی افکار عمومی مهیا نماید.
او با اشاره به اهمیت توجه به وجوه علمی و توسعه دانش در حوزه روابط عمومی، خاطر نشان کرد: نگاه علمی به این حوزه می تواند به توسعه امور کمک شایان توجهی نماید و در همین راستا ضرورت دارد حتی افرادی که بر اساس تجربه در حوزه روابط عمومی فعالند برخی دوره های آموزشی را گذرانده و با نگاه آکادمیک به این حوزه آشنایی داشته باشند.
انواری گفت: در ابتدای هرسال باید یک راهبرد کلی برای امور حاکم بر فعالیت روابط عمومی طراحی و در چارچوب آن گام های عملی برداشته شود.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به تغییرات موجود در ذائقه مخاطبان، تولید محتواهای جدید اطلاع رسانی امروز مهم بوده و باید از ظرفیت های نوین ارتباطی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم.
انواری اضافه کرد: امروز با توسعه فضای مجازی، ارتباط از فضای اطلاع رسانی یکسویه به ارتباطی دو سویه و تعاملی تبدیل شده است که مخاطب را نیز در برابر اخبار ارسالی فعال نموده و شرایط برای انعکاس نظرات و نگاه مخاطب نیز مهیا شده است.
او تصریح کرد: این امکان ظرفیت های جدید و اثر گذارتری را برای جذب مخاطبان فرآهم کرده که باید مورد استفاده قرار گیرد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت بر ضرورت برقراری ارتباط سازنده با اصحاب رسانه تاکید نمود و اظهار داشت: روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای این مهم و در قالب پویش پاسخگویی، بصورت دورهای با حضور معاونین و مسئولان ارشد وزارتخانه میزبان خبرنگاران و اصحاب رسانه است که خوشبختانه خروجی مناسبی هم داشته است.
انواری در پایان با اشاره به برخی ظرفیت های رسانه ای سازمان نظام مهندسی معدن در سطح کشور، اظهار داشت: برقرای ارتباط مناسب میان روابط عمومی سازمان های صمت استانی و سازمان های نظام مهندسی معدن باید بهبود یافته و در سطح وزارتخانه نیز ما علاوه بر همکاری های متدوال می توانیم در حوزه اطلاع رسانی فرصت های لازم را در اختیار این تشکل و سایر تشکل های بخش خصوصی قرار دهیم.