به گزارش می متالز، محمدرضا مجیدی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی "سرمایهگذاری خارجی" استان اظهار داشت: سرمایهگذاری خارجی تحولی در بازار کار و اشتغال آفرینی استان ایجاد میکند و بستری برای تصویرسازی است.
وی گفت: کلید طلایی ثبت ملی و جهانی استان در دست استاندار و مقامات ارشد است و باید تصویر خوبی از استان در عرصه بین الملل نشان داده شود.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه جاذبههای استان هنوز تصویرسازی نشده است افزود: در ابتدای امسال نخستین همایش گردشگری بیابان لوت در استان برگزار شد و در این همایش پیشنهاد دادیم که نخستین کنسرسیوم بین سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در بیابان لوت تشکیل شود و دو سالانه این همایش و نشستها برگزار شود.
مجیدی با اشاره به همایش عناب در استان تصریح کرد: همایش ملی عناب فردا در استان برگزار میشود که یکی از محصولات راهبردی استان است اما در پروژههای ملی استان قم را برای عناب پایلوت قرار دادند.
وی ادامه داد: در سه ورودی شهر بیرجند به عنوان مرکز استان باید تبلیغات از داشتههای استان و دروازهای برای ورود و خروج مسافران ایجاد شود که این نیز با سرمایههای دولتی امکان پذیر نیست و باید بخش خصوصی وارد شود.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند خاطرنشان کرد: اگر بسیاری از آثار بلند تاریخی در گذشته توسط نیاکان ما ساخته نمیشد آیا چیزی برای ثبت ملی میداشتیم و باید ببینیم که آیا ما نیز برای آینده خود چه چیزی داریم که ثبت ملی شود!
مجیدی اظهار داشت: جام جهانی 2022 قطر نیز میتواند فرصتی برای عرصه محصولات استان مانند عناب باشد و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را کرد.
وی افزود: خراسان جنوبی یک استان معبر است اما دودش فقط برای ما و سودش برای دیگران است؛ گردشگری زیرساختهای فکری و سخت افزاری و نرمافزاری دارد و باید این زیرساختها آماده شود.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: در زمان استاندار قبلی استان متاسفانه برخی گردشگری را به عنوان ولنگاری و بی بند و باری میدانستند در حالی که گردشگری میراث پایه و فرهنگ مدار است.
مجیدی با بیان اینکه ابتدا باید سرمایهگذاری داخلی خوب شود تا سرمایهگذاری خارجی ایجاد شود عنوان کرد: ایران تنها تهران نیست و خراسان جنوبی تنها بیرجند نیست بنابراین باید تمام شهرها و استانها شناخته و برندسازی شود و فرهنگ سازی، برندسازی و تبلیغات مهم است.
وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر تشکیل ستاد معرفی توانمندیهای استان در عرصه بینالملل مطرح شده اما هنوز در این خصوص اقدامی نشده است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه برخی قوانین سرمایه گذاران را دچار مشکل میکند گفت: کنسلی پرواز و معطلی در فرودگاه با گردشگری همخوانی ندارد.