تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۵۲۷۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درآمد “ذوب” ۱۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت

می متالز - ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه درآمد یک هزار و ۵۱ میلیارد تومانی ساخته است که نسبت به تیر ماه درآمد شرکت ۱۳۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.
درآمد “ذوب” ۱۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش می متالز، ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه با فروش ۲۳۷ هزار و ۱۴۷ تن محصول درآمد یک هزار و ۵۱ میلیارد تومانی ساخته است.

همچنین مقدار فروش تجمیعی ذوب آهن اصفهان در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸، یک میلیون و ۱۶۷ هزار تن است که با این میزان از فروش، درآمد ۴ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومانی ساته است.

روند افزایشی در مقدار فروش ذوب

مقایسه مقدار فروش ذوب نشان می‌دهد، مقدار فروش ذوب در مرداد ماه اس تیر ماه افزایش یافته است. ذوب آهن اصفهان در تیر ماه ۲۰۰ هزار و ۱۴۷ تن فروش داشته است که این مقدار در مرداد ماه به ۲۳۷ هزار و ۱۴۷ تن رسیده است. بنابراین مقدار فروش مرداد ماه ذوب نسبت به تیر ماه ۳۷ هزار تن افزایش یافته است.

میانگین مقدار فروش ذوب در سال ۹۷ مقدار ۱۶۶ هزار و ۳۱۹ تن است که مقدار فروش میانگین شرکت در ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸، ۲۰۰ هزار و ۲۵۷ تن است. بنابراین میانگین فروش در دوره ۵ ماهه رشد قابل توجهی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

نرخ فروش تیرآهن ۹ درصد کاهش یافت

بررسی روند قیمتی محصولات ذوب آهن اصفهان نشان می‌دهد از ابتدای سال تا مرداد ماه روند صعودی را طی کردند. اما در مرداد ماه نرخ فروش تیرآهن نسبت به تیرماه کاهشی بوده و از چهار میلیون و ۱۲۵ هزار تومان به ازای هر تن با کاهش ۹ درصدی (معادل ۳۷۵ هزار تومان) به ۳ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان رسیده است.

درآمد ذوب بالاتر از یک هزار میلیارد تومان رسید

با توجه به افزایش مقداری در فروش ذوب آهن اصفهان و روند رو به رشد نرخ فروش محصولات درامد ذوب آهن اصفهان روند فزاینده داشته است. ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه درآمد یک هزار و ۵۱ میلیارد تومانی ساخته است. ذوب در تیر ماه درآمد ۹۱۶ میلیارد تومانی ساخته است که این مبلغ در تیر ماه با رشد ۱۵ درصدی (معادل ۱۳۴ میلیارد تومان) به یک هزار و ۵۱ میلیارد تومان رسیده است.

ذوب آهن به طور میانگین در هر ماه سال ۹۷ مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد ساخته است اما با توجه به افزایش نرخ فروش محصولات و افزایش مقدار فروش ذوب آهن میانگین درآمد ذوب آهن اصفهان به ۸۶۷ میلیارد تومان رسیده است.

نکات مهم گزارش مرداد ماه ذوب آهن اصفهان

تیرآهن: برخلاف کاهش نرخ فروش تیر آهن، مقدار فروش تیر اهن که در مدار نزولی قرار داشت، با رشد قابل توجه از ۵۷ هزار تن در تیر ماه به ۸۶ هزار تن در مرداد ماه رسیده است

ریل: در خرداد و تیر ماه، ذوب آهن اصفهان فروش ریل نداشته است اما در مرداد ماه ذوب آهن ۴۴ تن ریل به فروش رسانده است.

عناوین برگزیده