تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۵۲۷۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قرار گرفتن ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان در سن کار

می متالز - رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان صبح امروز در نخستین کارگاه آموزش ایمنی در معادن زیر زمینی با بیان اینکه جمعیت کشور جمعیتی جوان است گفت: کارگران ساختمانی کرمان در معرض بیشترین حوادث محیط کار قرار دارند.
قرار گرفتن ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان در سن کار

به گزارش می متالز، رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان صبح امروز در نخستین کارگاه آموزش ایمنی در معادن زیر زمینی با بیان اینکه جمعیت کشور جمعیتی جوان است گفت: کارگران ساختمانی کرمان در معرض بیشترین حوادث محیط کار قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان بیشترین حوادث گریبان‌گیر کارگران ساختمانی است گفت: متاسفانه این قشر متولی و کارفرمای مشخصی نداشته و در رابطه با وسایل حفاظت فردی بسیار ضعیف هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه این ویژگی باعث شده است که هزینه نیروی انسانی بسیار کاهش پیدا کند گفت: این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود توجه کارفرما به نیروی کار را کاهش دهد و بحث‌های ایمنی در محل کار به حاشیه رفته و با بی‌توجهی به آن برخورد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه این امر باعث شده است که کارفرما ماشین‌آلات را عوامل تولید بداند و به نیروی کار توجهی نداشته باشد افزود: عدم اشراف بعضی از مسوولان و بازرسان ایمنی بر حیطه ایمنی و عدم آگاه‌سازی کارفرما از مسائل ایمنی و توجه نداشتن به اقتصاد ایمنی را در برخی محیط‌های کاری شاهد هستیم.

او با بیان اینکه کارگران ارزش کار و ایمنی خود را نمی‌داند و باید تمام تبعات یک حادثه را برای کارگر روشن کنیم تا کارگران رفتار و عملکرد، ایمنی را در محیط کار داشته باشند گفت: بحث نظارت دستگاه‌های نظارتی امر بسیار مهمی است.

اسماعیلی با اشاره به وجود قریب ۵۰ هزار کارگاه در استان کرمان و وجود تنها ۳۰ بازرس بیان کرد: در حالت خوب هر ۳ سال یک‌بار بازرسان ما می‌توانند تمام کارگاه‌های استان را بازدید کنند.

او گفت: بازرسی در معادن زیرزمینی بسیار سخت است و به این واسطه بازرسی‌ها از این معادن کاهش یافته و از کیفیت آن‌ها نیز کاسته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار نفرساعت آموزش در حوزه ایمنی در استان داده شده و با این وجود در بعضی کارگاه‌ها شاهد آن هستیم که آموزش‌های ما باعث تغییر رویکرد نشده است تصریح کرد: این نشان می‌دهد که نتوانستیم آموزش‌های خود را هدفمند کنیم و از سوی دیگر بیانگر این مسئله است که این آموزش‌ها برای کارگران و مجموعه‌ای که این حوادث در آن‌ها رخ داده کم‌اهمیت بوده است.

او با بیان اینکه در استان کرمان بیشترین حوادث گریبان‌گیر کارگران ساختمانی است گفت: متاسفانه این قشر متولی و کارفرمای مشخصی ندارند و این قشر از کارگران در رابطه با وسایل حفاظت فردی بسیار ضعیف هستند.

عناوین برگزیده