تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۵۲۷۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

بیش از سه هزار نفر از کارکنان فولاد هرمزگان تحت پوشش واحد همیار قرار گرفتند

می متالز - با راه اندازی واحد همیار کارکنان شرکت فولاد هرمزگان که با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان انجام شد، سه هزار و ۷۵۰ نفر از کارکنان و نیروهای شرکت های پیمانکاری این شرکت از خدمات این واحد بهره مند می شوند.
بیش از سه هزار نفر از کارکنان فولاد هرمزگان تحت پوشش واحد همیار قرار گرفتند

به گزارش می متالز، «هادی ابراهیمی»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در حاشیه راه اندازی این طرح، گفت: واحد همیار کارکنان در راستای بهبود کارآمدی محیط کار، ارتقاء سلامت و عملکرد کارگران، در شرکت فولاد هرمزگان راه‌اندازی شد.
وی افزود: به منظور عملیاتی کردن برنامه راهبردی پیشگیری از اعتیاد در محیط کاری و کمک به بررسی مسایل بهره وری، شناخت و حل نگرانی های شخصی کارکنان، کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ایمنی محیط، واحد همیار کارکنان شرکت فولاد هرمزگان بعنوان ششمین واحد در سطح بنگاههای اقتصادی در استان راه اندازی شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: طرح همیار کارکنان (EAP) ویژه محیط‌های کاری است که برای کمک به بررسی مسائل مرتبط با بهره‌وری  محیط کاری، شناسایی و حل نگرانی‌های شخصی کارکنان و دیگر مسائل مرتبط و موثر بر عملکرد شغلی آنان ایجاد شده است.
ابراهیمی ادامه داد: مدیریت استرس، نگرانی‌های خانوادگی، تعادل بین کار و زندگی، سوء مصرف مواد، مشکلات ارتباطی، مدیریت مرحله‌گذار زندگی، سلامت و امنیت شغلی، کیفیت زندگی کاری، خشونت و رفتارهای کاری ضد بهره‌وری و فرسودگی شغلی از مهم‌ترین خدماتی است که در قالبEAP  به کارکنان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: کاهش در مرخصی‌های استعلاجی، کاهش در حوادث، جبران خسارات کارکنان، صرفه‌جویی در از دست دادن زمان هدر رفته، کاهش اعتراضات و کاهش توبیخ، پیشگیری از بروز خشونت، پیشگیری از مصرف مواد، آشنائی با عوامل خطرساز و محافظت‌کننده و آشنایی با زمینه‌های درمان از جمله اهداف این طرح است.

عناوین برگزیده