به گزارش می متالز، محسن صالحی نیا در گفتوگو با برنامه "رهیافت" رادیو اقتصاد با موضوع بررسی عملکرد دولت در حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط بهعنوان رکن اقتصاد مقاومتی افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی در وضعیت کنونی فاقد این شرایط هستند که باید در زمینه تحقیق و توسعه، ارتقاء فنآوری و دیگر مباحث مرتبط با تولید بیشتر تلاش کنند.
وی اضافه کرد: تولید کنندگان برای عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب به بازار مصرف باید یک سری اقدامات اساسی مثل بهکارگیری دانش و فناوری روز، نیروی انسانی متخصص و کارآمد، توجه به بحث آموزش، مدیریت صحیح و بسیاری موارد دیگر را در درون بنگاه خود انجام دهند.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: هم اکنون ۹۵ درصد واحدهای صنعتی در کشور کوچک و متوسط و پنج درصد بزرگ هستند.
صالحینیا ادامه داد: طبق معمول واحدهای بزرگ موتور محرکه صنایع کوچک مقیاس و متوسط در سطح دنیا تلقی میشوند.
وی تصریح کرد: واحدهای کوچک و متوسط در رشتههای مختلف صنعتی امروز در کشور فعال هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار داشت: نقش این واحدها در پویایی تولید، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و بسیاری موارد در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست.
صالحینیا افزود: برخی واحدهای کوچک و متوسط کالاهای نهایی را تولید و به بازار مصرف عرضه میکنند و تعدادی در بخش زنجیره تأمین واحدهای بزرگ مشغول فعالیت هستند و کمتر نمود ظاهری در سطح جامعه دارند.
وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از تولیدات در واحدهای بزرگ مدیون صنایع کوچک و متوسط است، چون بسیاری از اقلام مورد نیاز بنگاههای مزبور، اعم از قطعات، مواد اولیه، ماشین آلات، مواد کمکی، ملزومات و بسیاری موارد دیگر در این واحدها تولید و تأمین میشود.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اذعان داشت: تولید داخلی با تکیه بر توان بخش خصوصی و ظرفیتهای کشور ـ علیرغم تمامی فشارها، تحریمها و شرایط سخت اقتصادی ـ همچنان قابل تقدیر و توجه است.
صالحینیا تصریح کرد: عرضه کالا به بازار مصرف در ابعاد مختلف از حیث تنوع و کیفیت، خود شاهدی صادق بر این مدعاست.