تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۵۴۰۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسایی زیان ۱۳۸ریالی برای هرسهم «پکویر» در ۶ماه

می متالز - شرکت کویر تایر در صورت های مالی ۶ماهه خود از شناسایی زیان ۱۳۸ریالی برای هرسهم رونمایی کرد.
شناسایی زیان ۱۳۸ریالی برای هرسهم «پکویر» در ۶ماه

به گزارش می متالز، شرکت کویر تایر در اطلاعات و صورت های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ برای هرسهم ۱۳۸ریال زیان شناسایی کرد.

«پکویر» در این اطلاعیه از زیان عملیاتی ۱۱۰میلیارد ریالی، زیان خالص ۹۶میلیارد و ۹۲۹میلیون ریالی و سود انباشته پایان دوره ۵میلیارد و ۲۳۴میلیون ریالی خبر داده است.

این شرکت فروش این دوره را ۹هزار و ۲۵۸تن تایر اعلام کرده است که مبلغ فروش آن به یک هزار و ۸۳۶میلیارد ریالی رسیده است و سود ناخالص این دوره به ۶۱میلیارد و ۴۰ میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین در این گزارش پیش بینی شده است در ۶ماهه دوم سال مالی منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸، فروش شرکت به ۱۵هزار و ۲۵۵تن تایر به مبلغ ۳هزار و ۵۰۲میلیارد و ۲۸۳میلیون ریال رسید.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی و چالش های موجود در بازار، شرکت اهداف و برنامه کاری سال ۹۸ را بر پایه حفظ توان تولید وفروش خود تدوین کرد که در این راستا تیم مدیریت و اجرایی شرکت استراتژی های متفاوتی را جهت دستیابی به اهداف تعریف شده به کار گرفت.

همچنین این شرکت در صورت افزایش در قیمت تمام شده محصولات افزایش قیمت تایر با تائید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت خواهد پذیرفت.

«پکویر» در رابطه با افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه اساسی، شرکت با چالش افزایش بهای تمام شده محصولات مواجه است که با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی شده چالش مذکور کنترل شود. همچنین در خصوص موادی که ارز ۴۲هزار ریال به آن تعلق نمی گیرد شرکت درصدد خرید از سایر تامین کنندگان با قیمت مناسب است.

این شرکت برنامه افزایش ظرفیت تولید خود را به منظور حفظ و ارتقا جایگاه خود در صنعت تایر کشور را در دست اجرا دارد که در سال ۱۳۹۵طرح ۴۰هزار تنی مورد تصویب قرارگرفت و شرکت تمامی تلاش خود را جهت دریافت دانش فنی بکار داشت و با کشورهای متعددی وارد مذاکره شد اما بدلیل تحریم ها و انصراف شرکتهای خارجی دارای دانش فنی از فروش تکنولوژی و همچنین عدم تخصیص ارز از بانک مرکزی در بازه زمانی مورد انتظار باعث شد تمامی برآوردها و پیش بینی ها و قیمت ها که برای طرح برآورد شده بود از درجه اعتبار ساقط شده است و لیکن شرکت از دانش فنی موجود داخلی استفاده کرده و طرح ۱۰هزار تنی تولید تایر آل استیل باری در برنامه کار خود قرارداد که اکنون زیر ساخت‌های محوطه و ساختمان تولید و انبار این طرح انجام و حدود ۷۰درصد از عملیات اجرای آن کامل شده است.

بنابراین خرید ماشین آلات مورد نیاز طرح منوط به تخصیص منابع از طریق شبکه بانکی و مشارکت سهامداران در قالب افزایش سرمایه است. از آنجائی که مطالعات مالی و اقتصادی و بازار این طرح کامل است و در صورت تامین منابع به موقع پیش بینی می شود در خرداد ماه سال مالی ۱۳۹۹ آماده تولید آزمایشی شود.

عناوین برگزیده