تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۵۴۰۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت سود در فعالیت ۶ ماهه «ولشرق»

می متالز - شرکت لیزینگ ایران و شرق در صورت‌های مالی ۶ ماهه خود از افت سودسازی خبر داد و اعلام کرد سود هرسهم شرکت با افت ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۶ ریال رسیده است.
افت سود در فعالیت ۶ ماهه «ولشرق»

به گزارش می متالز، شرکت لیزینگ ایران و شرق در اطلاعات و صورت های مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ سود هرسهم را با افت ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۶ ریال رسید.

این شرکت سود خالص پس از کسر مالیات را ۵۱ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال، سود عملیاتی را ۶۱ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره را ۵۷ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال اعلام کرد.

«ولشرق» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود اعلام کرد که اقساط مشتریان از محل اعطای تسهیلات پرداختی و تسهیلات از بانک ها را دریافت می کند و به دنبال عملیاتی شدن افزایش سرمایه است. از سوی دیگر مصارف این شرکت شامل اعطای تسهیلات به متقاضیان،  پرداخت اصل و فرع تسهیلات دریافتی از بانک ها، بازپرداخت سود انتشار اوراق مشارکت و سایر پرداختی ها است.

از سوی دیگر در برآوردی که این شرکت از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی شرکت داشته اعلام کرده است که هزینه مالی خود در اصل و فرع تسهیلات دریافتی با نرخ ۱۸درصد پرداخت کند. همچنین فرع اوراق مشارکت ۲۴۰ میلیارد ریال با نرخ ۱۸درصد پرداخت کند.

لازم به ذکر است؛ باتوجه به تعیین نرخ اعطای تسهیلات توسط بانک مرکزی ج. ا. ا تصمیم هر گونه کاهش یا افزایش توسط بانک مذکور اتخاذ می شود و تسهیلات اعطایی با همان نرخ قبلی ۲۱درصد لحاظ می شود.

«ولشرق» افزایش سرمایه شرکت را از مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال به ۶۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰۰ درصدی از برنامه های با اهمیت شرکت برای دوره ۶ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۸ اعلام کرده است.

عناوین برگزیده