تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۵۴۰۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تامین مواد معدنی شرکت ها اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است

می متالز - مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تلاش هستیم مواد معدنی شرکت‌ها را تامین کنیم و در این صورت می‌توان اجازه صادرات به همه واحدهای تولیدی را داد.
تامین مواد معدنی شرکت ها اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است

به گزارش می متالز، سیف الله امیری روز یکشنبه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، صنایع معدنی، ماشین آلات و صنایع وابسته با اشاره به تامین مواد و صادرات اولیه در اصفهان افزود: تولیدکنندگان دولتی را از منظر صادرات نهادینه کردیم تا واحدهایی که سنگ آهن و مواد اولیه نیاز دارند با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: این تقسیم بندی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کل کشور و استان ها اعمال شده است تا مشکل صادرات و مواد اولیه برطرف شود.

امیری با بیان اینکه به دنبال صادرات و ارزآوری هستیم، بیان کرد: کار این وزارتخانه ساماندهی صادرات است و به همه نقاط کشور اعلام کردیم تولید کنندگان رسمی می توانند صادرات انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حال ذوب آهن و فولاد مبارکه مشکل مواد اولیه دارند، خاطرنشان کرد: ما در راستای رفع مشکلات این واحدها هستیم و تلاش می کنیم تا نیاز صنایع به مواد اولیه را برطرف کنیم.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال ٩١، ٢١ میلیون تن صادرات داشتیم این در حالی است که اکنون با وجود واحدهای پایین دستی به صادرات ٨.٥ میلیون تن صنایع خام رسیدیم.

امیری افزود: در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل الکترود گرافیتی واحدها را حل کردیم به گونه ای که در زمان حال الکترود گرافیتی که در گذشته  با ١٨ هزار دلار وارد می شد  اکنون با ٩ هزار دلار وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه ١٥٥ میلیون تن سنگ آهن در کشور نیاز داریم، ادامه داد:  اگر با این روش پیش برویم و صادرات بی رویه داشته باشیم تا 10 سال بعد از  ١٤٠٤ با مشکل مواد اولیه مواجه خواهیم شد.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صدور مجوز به صنایع اضافه کرد: مجوز جدید صادر نمی شود و ما حدود ٧٣ طرح قابل تحقق با ٦٢ میلیون تن تولید فولاد دردست اجرا داریم که با وجود این طرح ها اجازه صدور مجوز دیگر نخواهیم داد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی فولاد، متالورژی، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته از دهم تا سیزدهم شهریور در محل برپایی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برپاست.

عناوین برگزیده