تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۱:۳۹
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۵۴۰۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری انجام شد

افتتاح همزمان ۴۶۳ پروژه تعاونی در سراسر کشور

می متالز - همزمان با آغاز هفته تعاون با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به‌طور همزمان ۴۶۳ پروژه تعاونی در سراسر کشورافتتاح و از تعاونی‌های برتر ملی تقدیر شد.
افتتاح همزمان ۴۶۳ پروژه تعاونی در سراسر کشور

به گزارش می متالز، معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم، با اشاره به اینکه در قانون اساسی به بخش تعاون در کنار دو بخش دولتی و خصوصی اشاره شده است، گفت: باید بخش‌های توانا وارد گردونه اقتصاد شوند که یکی از این بخش‌ها تعاون است.

جهانگیری افزود: با فعال شدن بخش تعاون، مشارکت‌های اجتماعی نیز فعال شده و به عدالت نزدیک می‌شویم. وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس نباید در بخش خصوصی و تعاونی اختلالی ایجاد کند، گفت: طرحی در مجلس است برای اینکه مردم سهامدار کارخانه‌های بزرگ باشند.

ارزش امروزسهام عدالت به ۱۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده که متعلق به ۵۰ میلیون نفر است.

وی سود سهام عدالت در سال ۹۵ را معادل ۴هزارمیلیارد تومان و در سال ۹۶ معادل 4.6 هزارمیلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این رقم برای سال ۹۷ حدود ۶هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: در بیشتر نقاط دنیا مشکل بیکاری با کمک تعاونی‌ها و صنایع کوچک و متوسط حل شده و ما هم در ایران راهی جز این نداریم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه این طرح‌ها گفت: این ۴۶۳ طرح توسط ۳۹ هزار و ۲۱۵ تعاونی با سرمایه بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر گفت: ظرفیت بخش تعاون بسیار بیشتر از این مقدار است. وی با اشاره به تاریخچه حضور تعاونی‌ها در بخش استارت‌آپ‌ها، این اتفاق را در اولویت دولت دانست.

وی حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را از رئوس برنامه‌های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد و افزود: جوانان و زنان در این بخش نقش تاثیر‌گذاری خواهند داشت.

به گفته وی، وزارت کار از طریق شبکه‌های تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به توسعه این بخش کمک خواهند کرد.

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با اشاره به افتتاحیه طرح‌های مزبور گفت: افتتاح این طرح‌ها در سالی که مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر بسیاری از کسب و کارها شده نشان از توانمندی و ظرفیت بخش تعاون دارد.

کبیری مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت را از مهم‌ترین اهداف مجموعه دانست و گفت: توسعه شفافیت را از وظایف خود اما متفاوت از افشاگری می‌دانیم.

وی تصریح کرد: توسعه شفافیت پایدار به‌صورت باید سیستمی در همه سطوح ایجاد شود. به گفته وی، در همین راستا سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون برای نخستین بار در کشور افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: تمام قراردادهای صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در سامانه شفافیت ثبت می‌شود.

کبیری گفت: با همراهی نمایندگان مجلس شورایاسلامی زمینه افزایش اهداف نظارتی و حسابرسی به بیش از 12 برابر سال گذشته فراهم شده است.

عناوین برگزیده