تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۵۴۵۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خریداران شرکت هپکو با نگاه تجاری به صنعت شهر ضربه زدند

می متالز - فرماندار اراک گفت: خریداران شرکت هپکو با نگاه تجاری ضربات جبران ناپذیری به صنعت شهر اراک وارد کردند.
خریداران شرکت هپکو با نگاه تجاری به صنعت شهر ضربه زدند

به گزارش می متالز، حسین بختیاری با اشاره به مشکلات شرکت هپکو اظهار کرد: امروز یکی از نگرانی‌های شرکت هپکو در خصوص قراردادهای جدید است، کارگران نگران این قراردادها هستند و اعتقاد دارند که حقوقشان باید از دسترنج خودشان پرداخت شود نه از محل وام‌ و تسهیلات.

وی تصریح کرد: متاسفانه اقدام اخیر در خصوص افزایش سهام شرکت هپکو مشکلات و مسائل این شرکت را پیچیده‌تر کرد، اگر یک نهاد نیمه‌دولتی بخواهد به شرکت هپکو کمک کنند با عدد و ارقام جدیدی روبه روست که کار را سخت کرده است.

فرماندار اراک بیان داشت: قول‌هایی از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر رفع مشکلات شرکت هپکو داده شده که هنوز این قول‌ها و وعده‌ها عملیاتی نشده است.

بختیاری گفت: عدم اجرای صحیح اصل 44 در مورد هپکو بسیار مصداق دارد، عده‌ای با نگاه تجاری این شرکت را خریداری کردند که هیچ اهلیت و صلاحیتی نداشتند و امروز مشکلات عدیده‌ای را برای کشور و استان و کارگران این شرکت رقم زده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان در حال پیگیری موضوع است، راهکارهای باید تعریف شود تا مشکل پیچیده برطرف شود.

فرماندار اراک گفت: خصوصی سازی در استان مرکزی نه تنها موفق نبوده بلکه آسیب‌های بسیاری را به اقتصاد استان وارد کرده است که باید از این اشتباهات درس گرفت و تجربه تلخ گذشته را در مورد دیگر صنایع تکرار نکرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد