تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۵۴۵۴۴
سرویس خبر : انرژی
پارسایی:

آیا هدف دولت از محدود کردن مقدار سوخت‌گیری افزایش قیمت سوخت است؟

می متالز - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: اگر هدف دولت از محدود کردن مقدار لیتر در هر مرحله از سوخت گیری، افزایش قیمت سوخت است باید تاکید کنم؛ مجلس با افزایش قیمت سوخت مخالفت است و با این مسئله نیز موافقت نخواهد کرد.
آیا هدف دولت از محدود کردن مقدار سوخت‌گیری افزایش قیمت سوخت است؟

به گزارش می متالز، بهرام پارسایی با اشاره به اینکه پس از آغاز اجرای "طرح احیای کارت سوخت" هر خودرو در هر مرحله از سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خود نمی‌تواند بیشتر از 30 لیتر سوختگیری کند، گفت: محدود شدن مقدار لیتر سوخت جزو مفاد طرح احیای مجدد کارت سوخت نیست و صاحبان خودرو باید بتوانند در مرحله سوخت‌گیری به مقدار مورد نیاز سوخت تهیه کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر هدف دولت از محدود کردن مقدار لیتر در هر مرحله از سوخت‌گیری، افزایش قیمت سوخت است باید تاکید کنم؛ مجلس با افزایش قیمت سوخت مخالفت است.

افزایش قیمت سوخت زمانی توجیه دارد که زیرساخت‌های آن فراهم شود

وی افزود: اگرچه موافق پرداخت یارانه بیش از حد در حوزه‌هایی مانند سوخت نیستم اما افزایش قیمت زمانی توجیه دارد که زیرساخت‌های آن فراهم شود، به‌عنوان مثال خودروهای داخلی کم‌مصرف باشند اما در حال حاضر اینگونه نیست به همین دلیل هزینه‌های سنگینی به مصرف‌کننده تحمیل می‌شود.  

ایجاد محدودیت برای مردم راه‌حل کاهش مصرف سوخت نیست

پارسایی ایجاد محدودیت برای مردم را راه‌حل کاهش مصرف سوخت ندانست و گفت: راه اصلی کاهش مصرف سوخت استاندراد کردن خودروها و افزایش کیفیت آن‌ها است نه گران کردن محصول و ایجاد محدودیت برای مردم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروها باید بتوانند در هر مرحله سوخت‌گیری باک خودرو خود را پر کنند، اظهار کرد: اکنون خودروها در هر مرحله می‌تواند فقط 30 لیتر سوخت‌گیری کند و این مسئله صف خودروها در جایگاه‌های سوخت را طویل کرده و زمان سوخت‌گیری 2 برابر شده است و نه تنها کاهش مصرف سوخت را به دنبال ندارد بلکه مصرف را افزایش نیز می‌دهد.

عناوین برگزیده