تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۵۴۶۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز عملیات اجرایی یک طرح معدنی با 200 میلیارد تومان

می متالز - استاندار همدان گفت: مهرماه امسال عملیات اجرایی یک طرح در بخش معدن با اعتبار 200 میلیارد تومان آغاز می‌شود.
آغاز عملیات اجرایی یک طرح معدنی با 200 میلیارد تومان

به گزارش می متالز، سید سعید شاهرخی امشب در آیین کلنگ‌زنی طرح بهسازی راه روستایی دهفول به فارسبان اظهار کرد: سند راهبردی توسعه استان بر اساس ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر منطقه تا پایان برنامه ششم تنظیم شده و برش‌های شهرستانی در آن مشخص شده است.

وی به برش شهرستانی سند راهبردی توسعه در نهاوند اشاره کرد و افزود: در شهرستان نهاوند میزان سرمایه‌گذاری 1800 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و کف سرمایه نیز 600 میلیارد تومان تعیین شده که در این راستا مهرماه امسال در بخش معدن عملیات اجرایی یک طرح با اعتبار 200 میلیارد تومان آغاز می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در این سند ایجاد سالانه 2 هزار و 350 شغل پیش‌بینی شده است اضافه کرد: بر اساس برش شهرستانی و با توجه به ظرفیت‌های موجود باید در هر سال 2 هزار و 350 شغل ایجاد شود که ظرف مدت سه سال مجموعا 7 هزار فرصت شغلی در نهاوند خواهیم داشت.

وی به ظرفیت‌های محیطی شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: یکی از بسترهای مهم توسعه نهاوند حوزه گردشگری است که توسعه  و سرمایه‌گذاری در سراب‌های آن می‌تواند باعث شکوفایی این بخش شود.

شاهرخی ارتقا و توسعه راه‌های مواصلاتی را از بسترهای لازم برای رونق گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش راه‌های در رونق گردشگری اقدامات خوبی در زمینه راه‌های اصلی شهرستان و مسیر سراب‌های نهاوند در حال انجام است و بیش از 170 میلیارد ریال پروژه در این حوزه در حال اجراست.

وی از کشاورزی به عنوان دومین ظرفیت نهاوند یاد کرد و گفت: به منظور توسعه کشاورزی در سطح استان با توجه به محدودیت‌های زمین مزروعی و منابع آب به دنبال آن هستیم راندمان کار را از طریق کشت‌های گلخانه‌ای افزایش دهیم.

استاندار همدان افزود: علاوه بر این رویکرد ما در بخش کشاورزی توسعه آبیاری تحت فشار است که با توجه ظرفیت این بخش در شهرستان نهاوند لازم است در طول اجرای برنامه سند راهبردی که سه سال در نظر گرفته شده 600 هکتار آبیاری تحت فشار و 21 کیلومتر کانال‌های آب بهسازی شوند.

عناوین برگزیده