تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۸
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۵۴۶۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افتتاح بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور در آینده نزدیک

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از راه‌اندازی پروژه عظیم البرز ناب آرش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه که به عنوان بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور به شمار می‌رود در زمینه تولید فولاد با ظرفیت یک میلیون تن فعالیت خواهد کرد.
افتتاح بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور در آینده نزدیک

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مجموعه استانی در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعال استان، برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه امسال 11 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان برگزار شده است، افزود: در این جلسات 43 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و خروجی آن هم 90 مصوبه بوده که از این تعداد 52 مصوبه اجرایی و 38 مصوبه در دست اجرا است.

وی همچنین به برنامه استان در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: عمده سرمایه‌گذاران استان زنجان از کشور‌های ژاپن، آلمان، ترکیه و چین است که در حوزه تولید فولاد، دخانیات، اسقاط خودرو، مواد شوینده و واگن در زنجان فعالیت دارند.
فغفوری یکی از بزرگترین واحدهای دارای سرمایه‌گذار خارجی در استان را «جی تی آی پارسیان» عنوان کرد و گفت: این واحد با 150 میلیون دلار سرمایه‌گذاری، 30 درصد از بازار داخل کشور را پوشش می‌دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: این مجموعه در حال حاضر نیز به دنبال راه‌اندازی خط فرآوری توتون است که سرمایه‌گذاری آن یک هزار و 225 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان پروژه بزرگ البرز ناب آرش است، تصریح کرد: این پروژه در آینده نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

فغفوری با بیان اینکه واحد نامبرده به عنوان بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی فعالیت خواهد کرد، گفت: این واحد در حوزه تولید فولاد با ظرفیت یک میلیون تن با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریال فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به دیگر پروژه‌های دارای سرمایه‌گذار خارجی فعال در استان اشاره کرد و افزود: واحد تولید مواد شوینده توسط شرکت پاک حیات، واحد فوکا صنعت، مجتمع آندیا فولاد، آهن و فولاد زنجان سهند و طرح معدنکاران پیشرو آسیا از دیگر واحدهایی است که با سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت دارد.

نظرات بینندگان
جواد
-
تاریخ : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
افتخار ایران و شهرستان ابهر
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده