تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۵۴۷۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

خوشه صنعت فولاد برای شهرستان قاین دیده شود

می متالز - بیرجند، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از الان خوشه صنعت فولاد را برای شهرستان قاین ببینیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.
خوشه صنعت فولاد برای شهرستان قاین دیده شود

به گزارش می متالز، فرهاد فلاحتی شامگاه شنبه در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان که با حضور وزیر صمت برگزار شد، اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی کم جمعیت اما با وسعت و پتانسیل‌های فراوان است.

وی بیان کرد: این سه ویژگی پاشنه آشیل استان نیست بلکه اهرم توسعه استان است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازارچه مرزی یزدان آماده بهره برداری به عنوان گمرک است، عنوان داشت: تحقق این امر باید مورد توجه وزارت صمت قرار گیرد چراکه راه اندازی این بازارچه تنها مزیت برای زیرکوه نیست بلکه مزیتی برای کشور در زمینه ارتباط با آسیای میانه است.

فلاحتی با تأکید بر اینکه باید از الان خوشه صنعت فولاد را برای شهرستان قاین ببینیم و برای آن برنامه ریزی کنیم، افزود: فولاد قاین نیروی انسانی خوبی را بکارگیری خواهد کرد اما گردش مالی آن باید در استان باشد و منابع مالی از استان خارج نشود.

وی با بیان اینکه باید بسته توسعه زرشک و زعفران ویژه دیده شود، عنوان داشت: تحقق این امر باید در دستور کار ویژه وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ قانونی در کشور برای ایجاد مانع نیست و هر مشکلی وجود دارد به دلیل کج سلیقگی در اجرا و ابلاغ و یا تناقض‌هایی است که با قانون‌های سال‌های گذشته به وجود آمده است.

عناوین برگزیده