تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۵۴۸۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل گمرک بندر آستارا خبر داد:

صادرات بیش از ۳۱ هزار تن کالا به خارج از کشور

می متالز - امیدی از صادرات ۳۱ هزار و ۸۵۱ تن کالای تولید داخل به خارج از کشور از گمرک ریلی شهرستان آستارا خبر داد.
صادرات بیش از ۳۱ هزار تن کالا به خارج از کشور

به گزارش می متالز، «رسول امیدی» با بیان این مطلب گفت: در پنج ماه گذشته از سال جاری ۳۱ هزار و ۸۵۱ تن کالای تولید داخل از گمرک ریلی این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل گمرک بندر آستارا ارزش کالاهای صادر شده به خارج از کشور از گمرک ریلی این شهرستان را ۶ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار اعلام کرد و افزود: سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک کالاهای تولید داخل بودند که به خارج از کشور صادر شدند.

وی تصریح کرد: مقصد کالاهای صادراتی مذکور اوکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان بود.

امیدی گفت: کالاهای تولید داخل با ۵۲۱ واگن قطار باری به خارج از کشور صادر شدند.

مدیرکل گمرک بندر آستارا از تخلیه و بارگیری  ۱۳۲ هزار و ۹۲۶ تن کالای غیرنفتی در بارانداز ریلی آستارا – آستارا خبر داد و افزود: ارزش این میزان کالای تخلیه و بارگیری شده در گمرک ریلی آستارا، ۶۳ میلیون و ۳۴۷ هزار دلار است که با ۲ هزار و ۲۳۰ واگن قطار باری انجام شده است.

وی اضافه کرد: مبدا و مقصد این میزان کالای غیرنفتی بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است.

امیدی به میزان واردات از گمرک ریلی شهرستان آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت، ۹۲ هزار و ۷۵ تن کالای غیر نفتی از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا - آستارا شد که ارزش آن ۲۷ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک بندر آستارا تصریح کرد: کالاهایی که وارد بارانداز ریلی آستارا – آستارا شد ام.دی. اف، غلات، چوب و انواع تخته است.

امیدی میزان کالای ترانزیت ‌شده به ‌واسطه خط ریلی آستارا - آستارا طی پنج ماه گذشته را هشت هزار و ۳۱۹ تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار عنوان کرد و گفت: ترانزیت این میزان کالا با ۲۳۲ واگن قطار باری از فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان به جمهوری عراق و کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس صورت گرفته است.

عناوین برگزیده