تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۵۴۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رقابت صادرکنندگان استان فارس کلید خورد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از آغاز رقابت صادرکنندگان استان از امروز خبر داد و گفت: صادرکنندگانی که بیش از 500 هزار دلار کالا در سال گذشته به کشورهای دیگر صادر کرده اند، می توانند در این رقابت شرکت کنند.
رقابت صادرکنندگان استان فارس کلید خورد

به گزارش می متالز، حمید رضا ایزدی با بیان این مطلب، افزود: سازمان توسعه تجارت ایران مانند سال‌های گذشته و در راستای تحقق اهداف صادراتی و همچنین ارج نهادن به تلاش قابل تقدیر فعالان عرصه صادرات کالاها و خدمات غیر نفتی، بر اساس معیارها و شاخص های مقرر اقدام به شناسایی الگوهای موفق در عرصه صادرات و معرفی برگزیدگان به عنوان صادرگنندگان برتر استانی می کند.

او با بیان این که صادرکنندگان متقاضی شرکت در این دوره از رقابت ها ملزم به ثبت نام الکترونیکی هستند اظهار داشت: ثبت نام الکترونیکی از طریق مراجعه به سایت https://e.tpo.ir امروز شنبه 16 شهریور ماه آغاز و تا پایان روز پنجشنبه 25 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: علاوه بر این صادر کنندگان پس از ثبت نام اینترنتی باید اصل مدارک و مستندات خود را از روز شنبه 23 شهریور تا پایان وقت اداری روز یکشنبه 28 مهر ماه به دبیرخانه کارگروه انتخاب صادر کنندگان برگزیده استانی مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس ارایه دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان این که جشنواره تقدیر از صادرکنندگان برگزیده استان فارس در آبان ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: درآمد ارزی حاصل از صادرات،حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت های بازاریابی،مهارت های فنی و تخصصی شرکت در امر صادرات و عضویت در تشکل های صادراتی از جمله شاخص های عمومی ارزیابی صادر کنندگان نمونه می باشد.

ایزدی همچنین در خصوص شاخص های اختصاصی ارزیابی صادرکنندگان نمونه هم گفت: این امر بسته به گروه تخصصی صادرکنندگان متفاوت می باشد.به عنوان مثال در کلیه گروه های کشاورزی دارا بودن واحد درجه بندی و بسته بندی جهت مصرف کننده نهایی،استفاده از حمل هوایی برای گل و گیاه، تنوع اقلام صادراتی برای گیاهان دارویی،استفاده از حمل هوایی با کانتینر یخچال دار برای میوه و تره بار از جمله ملاک های انتخاب صادرکنندگان برتر در این گروه کالایی می باشد.

او ادامه داد: همچنین صادرات محصولات دارای شناسنامه حداقل دو زبانه و نوع بسته بندی جهت مصرف کننده نهایی از جمله شاخص های اختصاصی ارزیابی صادرکنندگان در گروه صنایع دستی می باشد.وی در خصوص گروه صادرات کالاهای بازرگانی نیز خاطر نشان کرد:علاوه بر ارزش این گروه کالایی،تنوع اقلام محصولات صادراتی نیز حائز اهمیت می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان این که در فارس سیصد صادر کننده فعال به امر صادرات مبادرت می کنند بیان داشت: از جمله شروط صادرکنندگان برای شرکت در این رقابت، صادرات کالا و خدمات بالای 500 هزار دلار می باشد و افرادی که کمتر از این میزان در سال 97 صادرات داشته اند نمی توانند در این رقایت شرکت کنند.

ایزدی خاطر نشان کرد: البته تفویض اختیاراتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان صورت گرفته که بر اساس این اختیارات می توان نسبت به تغییر در شاخص های عمومی و اختصاصی بر اساس شرایط استان اقدام کرد. وی درباره استقبال صادرکنندگان برای شرکت در انتخاب صادرکنندگان برتر ملی نیز گفت: 30 صادرکننده استان برای انتخاب در سطح ملی ثبت نام کرده اند که از این میزان 22 نفر پرونده خود را تکمیل نموده اند.

او گفت: امیدوارم بتوانیم برای صادرکنندگان برتر استان امتیازاتی قائل شویم تا تجارت خارجی آن ها با سهولت بیشتری انجام شود. گر چه در حال حاضر تمام تلاش خود را برای تسهیل در صادرات به کار بسته ایم.

عناوین برگزیده