تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۵۵۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشنهاد عملیاتی استاندار کرمان به سرمایه گذاران خارجی

می متالز - استاندار کرمان به سرمایه گذاران خارجی از جمله کشور هند پیشنهاد کرد در حوزه اکتشاف معدن سرمایه گذاری کنند.
پیشنهاد عملیاتی استاندار کرمان به سرمایه گذاران خارجی

 

به گزارش می متالز، علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در دیدار سفیر هند در ایران با وی، سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف معدن را یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری در استان کرمان بیان کرد.

وی گفت: استان کرمان دارای 42 ماده معدنی کشف شده است که در حال حاضر پنج ماده معدنی فعال است.

وی آهن، مس، زغال سنگ، کرومیت و تیتانیوم را از جمله این مواد معدنی ذکر کرد و افزود: این بخش زمینه سرمایه گذاری خوبی برای شرکت هایی است که توانمندی و تخصص دارند.

استاندار کرمان گفت: این در حالی است که اکتشافات معدنی استان مربوط به 50 سال پیش است.

وی بیان کرد: پیشنهاد عملیاتی که می توانم به کشور هند داشته باشم این است که بر اساس تسهیلاتی که دولت برای شرکت های اکتشافی قرار داده است می توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند.

رزم حسینی گفت: هم اکنون حدود شش هزار دامنه معدنی داریم که آماده واگذاری به شرکت های توانمند هستند و فرصت خوبی است تا شرکت های داخلی و خارجی سرمایه گذاری کنند و دولت نیز آمادگی واگذاری این معادن را دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه معدن استان در دست انجام است که 10 میلیارد دلار آن در مرحله مطالعات اجرایی و موافقت نامه های فنی و اقتصادی است.

 

سرمایه گذاری در بخش انرژی

استاندار کرمان تامین انرژی را یکی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری در استان برشمرد و گفت: در این بخش نیازمند حدود پنج هزار مگاوات انرژی برق در کرمان هستیم.

وی افزود: اگر شرکت های سرمایه گذارای بخواهند سرمایه گذاری کنند می توانند از فاینانس استفاده کنند و دولت نیز خرید برق از این شرکت ها را انجام می دهد.

رزم حسینی گفت: مزیت دیگری که ایران دارد شبکه پیوسته برق در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: اگر در کرمان برق را تامین کنید می توانید به کشورهای همسایه نیز برق را صادر کنید.

 

سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی

استاندار کرمان، فرصت دیگر سرمایه گذاری را صنعت حمل و نقل ریلی برشمرد و گفت: ما در صنعت حمل و نقل ریلی جابجایی حدود 60 میلیون تن مواد معدنی در چند سال آینده در کرمان را داریم.

وی اظهار کرد: این فرصت خوبی برای شرکت های هندی است که در این زمینه فعال هستند.

وی گفت: شرکت ریلی در کرمان مذاکراتی را با شرکت های آلمانی و چینی انجام می دهند و اگر شرایط هند فراهم باشد این شرکت آمادگی دارد که با هند نیز وارد مذاکره شود.

رزم حسینی تصریح کرد: استان کرمان سه منطقه ویژه اقتصادی دارد که یکی از آنها ویژه تولید خودرو است.

وی به سفیر هند در ایران گفت: 10 درصد خودرو ایران در استان کرمان تولید می شود.

 

سرمایه گذاری در بخش دارویی

وی بیان کرد: کرمان در بخش دارویی هم پتانسیل بالایی دارد و حدود 14 میلیون نفر در منطقه جنوب شرق کشور زندگی می کنند و کارخانه تولید دارو در این منطقه وجود ندارد.

استاندار کرمان گفت: فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش دارویی وجود دارد و این در حالی است که مواد اولیه آن در کرمان موجود است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم اگر یک تیم بازرگانی و مطالعاتی داشته باشید می توانید فرصت های عملیاتی را در استان مشخص کنید و ما هم همکاری می کنیم.

وی گفت: اکنون شرایط بین المللی ایران نسبت به گذشته بسیار مناسب است و بعد از استقرار دولت تدبیر و امید هیات های سرمایه گذاری فراوانی به استان کرمان آمده اند.

رزم حسینی تصریح کرد: ایران و کرمان دارای مزیت های اقتصادی بسیار خوبی است و اکنون کشورهایی مانند چین، کره، آلمان و بخشی از کانادا در این استان فعال هستند.

وی با اشاره به رابطه دیرینه استان کرمان با کشور هند، بر تقویت این ارتباطات تاکید کرد و گفت: کرمان مبادلاتی مانند ابریشم و دارو با هند داشته است.

وی افزود: در تاریخ کرمان تجار بسیار خوبی داشتیم و با کشور هند مبادلات طولانی و خوبی داشته ایم.

استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان محلی برای دسترسی به بندرعباس و چابهار است و نزدیک به 85 درصد از کالاهای وارداتی به ایران از کرمان عبور می کند.

وی گفت: ما در کرمان برای سرمایه گذاران واقعی فرش قرمز پهن کرده ایم.

رزم حسینی افزود: از سرمایه گذاران استقبال و کمک می کنیم که سرمایه گذاری به ثمر برسد.

استاندار کرمان همچنین هدیه ای از صنایع دستی استان را به سفیر هند اهدا کرد.

عناوین برگزیده