تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۵۵۴۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

“ستران” نصف درآمد برآوردی را در ۵ ماه محقق نمود

می متالز - سیمان تهران در ۵ ماهه اول سال ۹۸ مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان درآمد ساخت که با این میزان درآمد، ۵۱ درصد از درآمد برآوردی سال ۹۸ را طی ۵ ماه پوشش داده است.
“ستران” نصف درآمد برآوردی را در ۵ ماه محقق نمود

به گزارش می متالز، سیمان تهران در مرداد ماه درآمد ۴۳ میلیارد تومانی ساخت و درآمد تجمیعی شرکت در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان است. میانگین درآمدی سیمان تهران در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۷ مبلغ ۲۷ میلیارد تومان است که میانگین درآمدی سیمان تهران در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ به ۳۵ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین میانگین درآمد ماهانه سیمان تهران رشد ۷ میلیارد تومانی داشته است.

درآمد مرداد ماه سیمان تهران نسبت به تیرماه کاهش یافته است. سیمان تهران در تیر ماه مبلغ ۴۶ میلیارد تومان درآمد ساخته است که درآمد مرداد ماه شرکت به ۴۳ میلیارد تومان رسیده است. به عبارتی درآمد مرداد ماه ستران ۳ میلیارد تومان کاهش یافت.

مقدار فروش سیمان تهران کاهش یافت

به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ سیمان تهران، ۲۱۱ هزار و ۳۴۶ تن سیمان داخل فروش داشته است که مقدار فروش شرکت در سال ۹۸ افزایش یافته است و به طور میانگین در هر ماه ۲۲۴ هزار تن فروش داشته است. اما فروش مرداد ماه سیمان تهران نسبت به تیر ماه کاهش یافته است. سیمان تهران در تیر ماه ۲۶۲ هزار و ۵۹۵ تن سیمان فروش داشته است که این میزان فروش در مرداد ماه با کاهش ۳۹ هزارت تنی داشته است و به ۲۲۳ هزار و ۵۴۱ تن رسیده است.

 

رشد 9 درصدی قیمت سیمان

به طور میانگین قیمت هر تن سیمان در سال ۹۷ به قیمت ۱۲۹ هزار و ۲۴۵ تومان به ازای هرتن معامله شده است و روند قیمتی هر تن سیمان نیز با رشد همراه بوده است و رالی افزایش قیمت هر تن سیمان تا ۱۹۱ هزار و۱۵۷ تومان به ازای هر تن در مرداد ۹۸ ادامه داشته است. به این ترتیب قیمت هر تن سیمان درمرداد ماه نسبت به قیمت ۹۷ رشد ۴۷ درصدی و نسبت به تیر ماه رشد ۹ درصدی داشته است. بنابراین با توجه به کاهش مقدار فروش سیمان و افزایش نرخ فروش سیمان، درآمد مرداد ماه سیمان تهران کاهش یافته است.

پوشش ۴۵ درصدی مقدار فروش و پوشش ۵۱ درصدی درآمد عملیاتی

سیمان تهران برای سال مالی ۹۸ مقدار فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی را پیش بینی کرده است. با توجه به فروش تجمیعی یک میلیون و ۱۲۰ هزار تنی در ۵ ماه اول سال ۹۸، شرکت ۴۵% از مقدار فروش برآوردی را پوشش داده است.

همچنین ستران برای سال ۹۸ درآمد ۳۴۶ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است و با توجه به درآمد تجمیعی ۱۷۶ میلیارد تومانی طی ۵ ماه، ستران ۵۱% از درآمد برآوردی را طی ۵ ماه محقق نموده است.

عناوین برگزیده