تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۵۵۵۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۶ درصدی پرداخت تسهیلات بانک صنعت و معدن به تولیدکنندگان

می متالز - مدیر عامل و رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت که طی پنج ماه نخست سال ۹۸ افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد را نشان می دهد.
رشد ۱۶ درصدی پرداخت تسهیلات بانک صنعت و معدن به تولیدکنندگان

به گزارش می متالز، حسین مهری چهارشنبه شب پس از پایان سرکشی یک روزه از طرحهای تولیدی گلستان و شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: پارسال ۱۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۲۷ طرح مهم پرداخت شد و این روند همچنان در طرح هایی مانند پتروشیمی و فولاد ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در گلستان هم آماده پرداخت تسهیلات براساس وظایف محوله هستیم و اختیارات سرپرستی استان را افزایش دادیم، اضافه کرد: حد اختیارات سرپرستی بانک صنعت و معدن گلستان برای پرداخت تسهیلات به طرحهای تولیدی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ سه برابر و امسال نسبت به پارسال دو برابر شد.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز به ۲۴ طرح بزرگ در استان گلستان که ۲۳ مورد آن به بهره برداری رسیده در مجموع ۴۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی - ریالی پرداخت شد که ۲۵ هزار میلیارد ریال آن در حوزه سرمایه در گردش بوده است.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: با برنامه ریزی انجام شده امسال پرداخت تسهیلات به طرح های جدید در استان گلستان سرعت می گیرد و اولویت با طرح های توسعه ای و طرح هایی که ارزش افزوده خوبی دارند، خواهد بود.
مهری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به طرح هایی که اشتغال پایدار ایجاد می کنند، متقاضیان سرمایه در گردش و طرح های نیمه تمام نیز در اولویت خواهد بود، افزود: بانک صنعت و معدن نهاد مالی تخصصی در این حوزه است و طرح هایی که به تکمیل زنجیره تولید کمک کرده و یا در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی باشد، مورد حمایت ویژه است.

استان گلستان به سبب ظرفیت بالای کشاورزی، دامداری و گردشگری دارای توجیه بالای اقتصادی در حوزه فرآوری محصولات است.

عناوین برگزیده