تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۵۵۶۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار ۳۰۰ میلیون نفری اوراسیا برای صادرات فرصت مناسبی است

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریزگفت: اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید تمام سعی خود را داشته باشند تا تولید کننده‌ای از عرصه تولید کناره گیری نکند.
بازار ۳۰۰ میلیون نفری اوراسیا برای صادرات فرصت مناسبی است

به گزارش می متالز، یونس ژائله صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، با اشاره به اینکه شاخصه‌های محیط کسب و کار که در زمستان سال 1397 آماده شده است اظهارداشت: این شاخص‌ها به ارزیابی استان در مقایسه با استان‌های دیگر کمک می‌کند که در برخی از موارد وضعیت استان مطلوب نیست و باید تلاش شود.

وی با تکیه بر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر این که، تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند، تاکید کرد: اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید تمام سعی خود را داشته باشند تا تولید کننده‌ای از عرصه تولید کناره گیری نکند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، پیوستن ایران به بازار اوراسیا را تهدید و فرصت همزمان دانست و تصریح کرد: بازار 300 میلیون نفری اوراسیا برای ایران فرصت بسیار مناسبی است تا ایران تولیدات خود را به بازارهای اوراسیا، مخصوصاً روسیه صادر کند.

وی ادامه داد: اما اگر کم توجهی شود و صادرات و واردات در تعادل نباشند، ممکن است برای ایران یک تهدید نیز به شمار بیاید، در کل باید از این فرصت مغتنم به خوبی استفاده کرد.

ژائله به سفر خود به کشور روسیه، همراه با ریاست اتاق‌های بازرگانی کشور و شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این سفر که بازدیدی از فود سیتی شهر مسکو داشتیم، زمینه را برای عرضه محصولات ایرانی بسیار مناسب ارزیابی کردیم، البته کالاهای ایرانی نیز پیشتر در این بازار به وفور خود نمایی می‌کردند.

وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا قرار شد تا زون مخصوصی برای ایران در فود سیتی مسکو اختصاص پیدا کند تا صادرکنندگان نیز بتوانند به راحتی محصولات خود را در بازار روسیه عرضه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، همچنین به سفر رئوسای اتاق‌های بازرگانی شهرهای حله و بصره عراق اشاره کرد و اذعان داشت: آبان ماه، در سفری که به کشور عراق خواهیم داشت، طرحی برای مراکز تجاری عراق داریم که با حضور کنسرسیوم صادراتی استان در عراق، زمینه برای صادرات به کشورهای عرب نیز فراهم شود.

وی به مشکل شهرک‌های صنعتی در تعیین شرکت‌های عمرانی برای رسیدگی به امورات پسماند، فضای سبز و... شهرک‌ها پرداخت و ابراز داشت: با توجه به این که امورات شهرک‌های صنعتی بر عهده شهرداری نیست، شرکت‌هایی جهت امورات شهرداری شهرک‌ها تعیین می‌شوند.

ژائله با تاکید بر اهمیت وجود احساس امنیت برای سرمایه گذاران، گفت: برخی سخت گیری‌ها باعث می‌شود تا سرمایه گذار احساس امنیت نکنند که در نتیجه آن، ذهنیت توسعه گرانه سرمایه گذاران از بین می‌رود.

عناوین برگزیده