تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۵۵۸۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایین‌ترین نرخ بهره اروپا ثبت شد/ احتمال کاهش نرخ آمریکا و ارواق ۵۰ و ۱۰۰ ساله

می متالز - بانک مرکزی اروپا پایین‌ترین نرخ بهره را در تاریخ قاره سبز ثبت کرد و احتمالا" هفته آینده نرخ بهره آمریکا هم با کاهش ۲۵ صدم درصدی روبرو شود.
پایین‌ترین نرخ بهره اروپا ثبت شد/ احتمال کاهش نرخ آمریکا و ارواق ۵۰ و ۱۰۰ ساله

به گزارش می متالز، بانک مرکزی اروپا، برنامه عظیم خرید اوراق قرضه برای تقویت یوروی در حال افول را اعلام و نرخ بهره اصلی را ۱۰ صدم درصد کاهش داد و به منفی ۰.۵ درصد رساند که پایین‌ترین نرخ بهره تاریخ اروپا بشمار می رود.  

بانک‌های مرکزی ژاپن، انگلستان و آمریکا هم هفته آینده جلسه‌ سیاست‌گذاری مالی برگزار خواهند کرد و انتظار می‌رود طی آن نرخ بهره آمریکا ۲۵ صدم درصد کاهش داده شود.

از سوی دیگر استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا هم گفت: در صورت وجود تقاضای مناسب و با هدف کاهش ریسک بدهی ۲۲ تریلیون دلاری دولت و محدود کردن نرخ بهره پایین، آمریکا اوراق قرضه ۵۰ ساله منتشر خواهد کرد. در صورت موفقیت، اوراق ۱۰۰ ساله هم مد نظر خواهد بود.

براساس این گزارش، در حالی بلندمدت‌ترین اوراق قرضه آمریکا، اوراق ۳۰ ساله است که ترامپ به تازگی از افزایش پرداخت‌های دولت به ازای بهره بدهی ۲۲ تریلیون دلاری دولتی، انتقاد و خواهان کاهش نرخ بهره برای کاهش هزینه‌های دولت شده بود.

دیروز هم سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، پس از هضم اثر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، رشد کرد و طی آن سود اوراق ۱۰ و ۳۰ ساله به ۱.۸۰۵ و ۲.۲۶ درصد رسید. سود اوراق ۱۰ ساله ژاپن و فرانسه هم به ترتیب با ۵.۷ صدم درصد و ۶.۳ صدم درصد رشد کردند و به منفی ۰.۱۵۳ درصد و منفی ۰.۱۹۹۱ درصد رسیدند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده