تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۵۶۱۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نوروزی:

چابک‌سازی وزارت صمت ضرورت دارد

می متالز - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک شود، بسیاری از مشکلات این وزارتخانه مرتفع شده و امور گسترده در وزارت صمت نظم پیدا می‌کند.
چابک‌سازی وزارت صمت ضرورت دارد

 

به گزارش می متالز، حسن نوروزی در واکنش به مطرح شدن مباحثی درباره استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در حال حاضر و با شرایطی که بر کشور حاکم است، بنده موافق استیضاح وزیر صمت نیستم.

نماینده رباط‌ کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت از چند ماه‌ قبل اعلام کرده بود که باید بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شود تا شرایط بازار، گرانی و عدم‌نظارت‌ها کاهش پیدا کند اما مجلس به این موضوع مهم اولویت نداد در حالی که با تفکیک این وزارتخانه بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

 

وزارت صمت باید تفکیک شود

وی ادامه داد: نابسامانی‌های بازار، یکی از دلایل متقاضیان استیضاح رحمانی است در حالی که اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک شود، بسیاری از مشکلات این وزارتخانه مرتفع شده و امور گسترده در وزارت صمت نظم پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که کشور تحت فشار تحریم‌های اقتصادی آمریکاست و دشمنان جنگ اقتصادی سنگینی را علیه ما راه انداخته‌اند، ما نباید با اقداماتی چون استیضاح وزرا، روند اداره کشور را کند کنیم.

 

استیضاح وزرا به صلاح کشور نیست

نوروزی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار عریض و طویل است و با استیضاح رحمانی، این وزارتخانه بدون وزیر می‌ماند و هفته‌ها زمان می‌برد که وزیر جدید به مجلس معرفی شود، عنوان کرد: بدون تردید این اتلاف زمان آن هم در شرایط کنونی قابل قبول نیست.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد بنده به نمایندگان استیضاح‌کننده این است که به‌ جای استیضاح، همفکری و کمک به وزیر را در دستور کار خود قرار دهند تا با خردجمعی، راه‌حل‌های مناسبی برای مشکلات پیدا شود.

وی تصریح کرد: تاکنون عملکرد آقای رحمانی مثبت بوده و در همین مدت کوتاه به نیمی از قول و وعده‌های خود عمل کرده است اما باید پذیرفت که با شرایط حساس کنونی فعالیت کمی مشکل است و انتظار می‌رود وزیر صمت به چابک‌سازی مجموعه خود بپردازد.

عناوین برگزیده