تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۵۷۲۷
سرویس خبر : محیط زیست

تفاهم نامه همکاری سازمان محیط زیست و منطقه آزاد قشم امضاء شد

می متالز - تفاهم نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و منطقه آزاد قشم با هدف کاهش اثرات نامطلوب ناشی از فعالیت های توسعه ای و ایجاد بستر مناسب همکاری و تعامل بیشتر جهت ارتقاء وضعیت محیط زیست جزیره قشم صبح روز شنبه و همزمان با هفته دولت به امضای پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رسید.
تفاهم نامه همکاری سازمان محیط زیست و منطقه آزاد قشم امضاء شد

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در این مراسم با تاکید بر اینکه سیاست سازمان محیط زیست ایجاد توسعه متوازن و پایدار است، تصریح کرد: اعتقاد داریم محیط زیست بدون توسعه متوازن و تولید ثروت در کشور، پایدار نمی ماند.

وی با اشاره به آمار 4 میلیونی فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی در کشور، گفت: رفع چالش بیکاری کشور نیازمند توسعه و سرمایه گذاری است.

کلانتری خاطرنشان کرد: یک جانبه نگری و تضاد میان توسعه و محیط زیست نباید وجود داشته باشد و از همین رو سیاست گذاری و تمرکز سازمان حفاظت محیط زیست بر توسعه متوازن و پایدار و تعامل برای حفظ محیط زیست است.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به سخنان فرشچی و انتقاد از اتلاف یک سال و نیم زمان برای امضای این تفاهم نامه، اظهار کرد: این گونه تفاهم ها باید در مدت زمان کوتاه تری رخ بدهد تا از قربانی شدن محیط زیست جلوگیری شود. با اطاله مدت زمان امضای تفاهم ها و توافق ها، روند توسعه کشور متوقف نمی شود، بلکه محیط زیست بدون دستاورد می ماند.

کلانتری با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا محیط زیست مانع توسعه نیست، گفت: البته همه الزاما موظف به رعایت قوانینی هستند که از تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.

عناوین برگزیده