تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۵۷۲۷۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

راهکارهای لازم برای افزایش تولید خودرو و رسیدن به سقف پیش بینی تولید چیست؟

می متالز - عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران ضمن تشریح موانع تولید پر رونق خودرو اعلام می کند که در صورت برنامه ریزی درست، ظرفیت خودروسازی کشور به گونه ای است که امکان افزایش تولید و رسیدن به سقف پیش بینی تولید در سال جاری وجود دارد و لازمه این امر، پشت سر گذاشتن موانع تولید است.
راهکارهای لازم برای افزایش تولید خودرو و رسیدن به سقف پیش بینی تولید چیست؟

به گزارش می متالز، عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران ضمن تشریح موانع تولید پر رونق خودرو اعلام می کند که در صورت برنامه ریزی درست، ظرفیت خودروسازی کشور به گونه ای است که امکان افزایش تولید و رسیدن به سقف پیش بینی تولید در سال جاری وجود دارد و لازمه این امر، پشت سر گذاشتن موانع تولید است.

آرمان خالقی درخصوص راهکارهای لازم برای افزایش تولید خودرو و رسیدن به سقف پیش بینی تولید در سال جاری اظهار داشت: اولین اقدام، علت یابی است و باید تمام موارد و موضوعاتی که موجب شده خودروسازان به سقف پیش بینی تولید در سال جاری نرسند مشخص شود؛ سهم هر یک از موانع تولید خودرو باید مشخص شود و خودروساز باید نسبت به هر یک از این موارد و موانع برنامه جبرانی داشته باشد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران افزود: در صورت برنامه ریزی درست، ظرفیت خودروسازی کشور به گونه ای است که امکان افزایش تولید و رسیدن به سقف پیش بینی تولید در سال جاری وجود دارد و لازمه این امر، پشت سر گذاشتن موانع تولید است.

خالقی افزود: با توجه به تغییرات مدیریتی در 2 خودروساز بزرگ کشور، قاعدتا باید انتظار داشته باشیم که اگر پیش از این، مدیریت ها در عدم توفیق در امر تولید نقش داشته اند، تیم های جدید مدیریتی با اصلاحات لازم، نقایص را جبران کنند.

وی افزود: اگر تامین قطعه یکی از موانع تولید باشد و دلیل آن گله مندی قطعه ساز از رفتار خودروساز باشد، با تغییر رفتاری خودروساز نسبت به قطعه ساز این مساله بهبود می یابد تا عملکرد خودروسازان در این خصوص بهبود یابد و متقابلا قطعه سازان، قطعات را با کیفیت و کمیت مطلوب و در موعد مقرر و مناسب تحویل دهند و در چنین شرایطی قطعه سازانی که قادر به تامین مطلوب نباشند باید کنار گذاشته شوند و درخصوص آنها جایگزینی صورت گیرد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران گفت: موانع دیگر تولید - ازجمله قیمت - نیز باید بررسی شود و به طور کلی باید جمیع جهات مورد تحلیل قرار گیرد تا موانع تولید بررسی و مرتفع شود.

خالقی درخصوص احتمال طراحی و تولید خودروهای برقی توسط همکاری خودروسازان کشور با شرکت های دانش بنیان گفت: اگر قرار است ما خودروساز شویم و مونتاژکار باقی نمانیم قاعدتا باید در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری نماییم. اگر وارد عرصه تولید خودروهای هیبریدی و برقی نشویم هیچگاه صاحب دانش فنی آن نخواهیم شد.

وی افزود: ممکن است تکنولوژی خودروهای برقی پیچیده باشد اما غیر قابل دسترس نیست. باید درخصوص نیرومحرکه و باتری های قابل شارژ این خودروها سرمایه گذاری انجام شود.

باتری، بخش مهمی از خودرو برقی است اما در کشور ما شرکت هایی وجود دارد که در این رمینه فعالیت می کنند؛ اگر خودروسازان با این دسته از شرکت ها کار کنند این شرکت ها می توانند تامین باتری را به عهده گیرند و دانش این بخش در طول زمان قابل دستیابی و این مساله شدنی است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران افزود: ما خود را به سوخت فسیلی ارزان قیمت و کم کیفیت عادت داده ایم و به همین دلیل از موضوع خودروهای برقی و باتری های مورد استفاده آنها غافل شده ایم اما باید به سمت این تولیدات پیش رویم.

عناوین برگزیده