تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۵۷۶۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس اعلام کرد:

پیشنهاد واگذاری هپکو به هلدینگ متشکل از چند شرکت بورسی یا مپنا

می متالز - نماینده مجلس با تاکید بر تحقق وعده های رئیس جمهور و وزیر اقتصاد پیشنهاد داد هپکو باید به هلدینگی معدنی متشکل از چند شرکت بورسی و غیر بورسی و یا مپنا واگذار شود .
پیشنهاد واگذاری هپکو به هلدینگ متشکل از چند شرکت بورسی یا مپنا

به گزارش می متالز، مهدی مقدسی درتشریح جلسه دیروز با وزیر صنعت با محوریت رفع مشکلات هپکو و آذرآب به خانه ملت گفت : مشکلات این شرکت های بورسی فرابورسی ناشی از عملکرد گروه اقتصادی دولت است چرا که وزرای اقتصادی باید برای رفع مشکلات این شرکت ها، عملکردی منسجم داشتند اما هر یک آنها مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، جلسات استانی، کارگروه رفع موانع تولید و.. را به زعم خود اجرایی کرده و انسجامی در پیگیری‌ها نداشتند.

وی افزود: هپکو می‌تواند تحول بزرگی در تولید ماشین آلات راه سازی و معدنی ایجاد کند اما از آنجا که سهامداران این شرکت منابع کافی را تزریق نکردند، شرایط آن تغییر کرد اما در صورت اجرای تصمیمات هیات دولت و هماهنگی وزاری اقتصادی، این شرکت فرابورسی نجات می یابد و مشکلات آن به راحتی  حل می شود.

مقدسی پیشنهاد داد: هپکو باید به هلدینگی معدنی متشکل از شرکت‌هایی مانند ملی مس، گل گهر، جهاد نصر و راهداری و معدنی مبین یا به مپنا واگذار شود. در این میان نحوه واگذاری هپکو توسط سازمان خصوصی سازی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تمام تشریفات قانونی با فوریت طی شود و   انتظار می رود وعده های رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و با مشارکت بانک ملی، حقوق و مزایای معوق و جاری کارگران پرداخت شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده