به گزارش می متالز، در این جلسه حمید تهرانفر بر اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان تاکید و خاطرنشان کرد: روابط عمومی زبان گویای هر سازمان است و این نقش در عصر حاضر، از هر زمان دیگری پررنگتر و مهمتر است.
وی افزود: در عصر حاضر واحد روابط عمومی بهعنوان اهرم حمایتگر در دستیابی به اهداف سازمان شناخته میشود. پیگیری اهدافی مانند افزایش آگاهی مردم، اطلاعرسانی، آموزش، اعتمادسازی، ایجاد درک متقابل و ایجاد فضایی برای پذیرش شرکت توسط مشتری، از وظایف ذاتی روابطعمومی است.
تهرانفر در ادامه با اشاره به اهمیت توجه سازمانها به روابطعمومی افزود: عدمتوجه به وظایف خطیر روابط عمومی در درازمدت، سازمان را دچار انفعال میکند.
سازمانهای پویا و خلاق باید بتوانند در زمان مناسب و به شکل صحیح با مشتریان خود در تماس باشند و با سیاستگذاریهای لازم، در ایجاد و ارتقای رابطه تعاملی میان سازمان، مخاطبان و کارکنان حداکثر تمهیدات لازم را بهکار بگیرند.
در ادامه این دیدار، غلامرضا کاظمیدینان پیشکسوت روابطعمومی با تاکید بر نقش مهم و حیاتی روابط عمومی در سازمان گفت: روابط عمومی بهعنوان واسط بین مشتریان داخلی و بیرونی بانک، وظیفه تصمیمسازی برای مدیریت ارشد سازمان را به عهده دارد.
لذا ضعف روابط عمومی، موجب میشود سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق عمل نکند. روابط عمومی باید چشم بینا، گوش شنوا و قلب تپنده سازمان باشد.
کاظمیدینان با ابراز خوشوقتی از حضور مجدد در جمع مدیران بانک کارآفرین اظهار کرد: دوران چهار ساله مدیریت در بانک کارآفرین، جزو بهترین تجربیات من طی پنجاه سال خدمت در نظام بانکی بوده است چراکه کارکنان بانک کارآفرین عرق خاصی به این بانک دارند، به همین دلیل بانک کارآفرین از بانکهای خوب و خوشنام کشور بهشمار میرود.
در ادامه این نشست، دکتر مجید رضاییان از استادان برجسته روزنامهنگاری و بنیانگذار روزنامهنگاری تحلیلی در ایران، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران بانک کارآفرین گفت: در وضعیت کنونی و با توجه به شرایط جامعه و مخاطبان، وظیفه روابطعمومی بهشدت پیچیده شده است چراکه پیشبینی و شناخت روند تحولات بسیار سخت و گاهی غیرممکن است.
وی در ادامه گفت: بانک کارآفرین به بیحاشیه بودن و کیفیت بالای خدمات شناختهشده است. اما این کافی نیست. تحولات بسیار پیچیدهای در راه است که باید خود را برای مواجهشدن با آنها مجهز کنیم.
پیشبینیها نشان میدهد در آینده نهچندان دور و تا سال ۲۰۲۰ میلادی شعب کارآیی خود را از دست خواهند داد و خدمات بانکی به شیوههای نوین ارائه خواهند شد بنابراین بانکها باید شیوههای جایگزین تولید ثروت را کشف کنند.
در این دیدار، معاونان مدیرعامل و مدیران ارشد بانک کارآفرین، دکتر علیاکبر قاضی زاده، دکتر غلامرضا کاظمیدینان، دکتر مجید رضائیان، دکتر حسین امامی، دکتر خانی، دکتر شاکری، امرالله فرهادی گرافیست و هادی حیدری هنرمند کارتونیست حضور داشتند.